3x borstontsteking in 3 weken tijd

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ann Lee, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ann Lee

Ann Lee Lid

Apr 25, 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Onze kleine vent is nu 3,5 week oud. De eerste paar dagen gingen goed totdat ik op dag 8 na de bevalling borstontsteking kreeg. Het gevolg: Hoge koorts (soms wel oploppend tot 40-41 gr.)
    Ik kreegvan de huisarts een kuur: Flucloxacilline 4x daags (7dagen) Ook ben ik toen overgegaan op kolven. (Om de 3 uur)
    Na 2 dagen was de koorts weg en nam de ontsteking af. Maar helaas!! Nadat de kuur af was speelde de ontsteking weer op ditmaal in mijn andere borst. Een grote rode schijf en weer koorts. Ik weer naar de huisarts. Kreeg weer dezelfde kuur nog een keer voor een week. Het advies was te blijven kolven zodat ik de ontsteking eruit zou kolven. Dus ik ben de kuur weer gaan slikken en nog steeds blijven kolven om de 3uur. Wel merkte ik dat de melkproductie iets is afgenomen. Maar ik heb toch besloten om over te stappen op flesvoeding omdat ik hier zo snel mogelijk vanaf wil. Ik wil gewoon voor mijn kleine vent zorgen en niet steeds die pijn en koorts hebben.
    Nu was ik 5 dagen bezig met de 2de kuur. Koorts was weg maar ik moest toch de kuur afmaken.. Nog 2 dagen te gaan En... WEER een borstontsteking en koorts nu weer op een andere plek in diezelfde borst. Ik word er helemaal gek van!!! Vanmorgen naar de huisartsenpost geweest.. Daar een andere (sterkere) kuur gekregen daar mag je geen borstvoeding bij geven maar dat maakt niet uit aangezien ik toch overgegaan ben op de fles. Alles wat ik kolf gooi ik weg. Ik heb ook 2 pillen gehad om de borstvoeding stop te zetten (hormoon). Nu vraag ik me af.. Moet ik nu blijven kolven? De arts zei van niet omdat ik nu binnen 2 dagen geen melk meer zal hebben i.v.m die hormoonpillen. Maar ik ben bang dat ik nu de ontsteking laat zitten omdat het advies eerst was de ontsteking eruit te kolven. Wat moet ik doen? wat is jullie advies? Alvast bedankt.

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Wat ontzettend jammer dat het zo gelopen is! Waarschijnlijk heb je die ontstekingen gekregen doordat je zoontje je borsten niet goed leegdronk, had je maar op tijd begeleiding gehad. :(
    Over het leegkolven al dan wel of niet laten kan ik je niet in adviseren. Leegkolven (dus productie op gang houden) is erg tegendraads met de hormoon pillen die je slikt om de productie te stoppen, maar niet kolven en dus stuwing, is weer slecht voor je ontsteking.
    Je had het beste hulp van een lactatiedeskundige kunnen inschakelen, die weten veel over het verhelpen en vooral ook voorkomen van borstontstekingen, dan had je zoontje nu misschien nog de borst gehad.
    Met al die pillen en kuren die je neemt zal het sowieso wel snel beter gaan, of je nou kolft of niet. Zou het gewoon z'n beloop laten. Succes

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    wat vervelend!
    ik kan je niet verhelpen maar ik zou een telefoontje wagen naar kraam/lactatiekundige/cb om advies, dit heb ik toen ook gedaan

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi,

deze heb je ook bij de lactatie kundige.. het is niet de bedoeling je vraag op 2 plekken te zetten.
    Aangezien je van de LK antwoord hebt gekregen zet ik deze dicht.

Share This Page