Vraagje HCG, kwestie van "verdunnen"?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Liescakes, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik heb een vraag. Dit is mijn eerste zwangerschap dus het is nieuw voor mij :).

Ochtendmisselijkheid komt volgens mij omdat de HCG waarde dan geconcentreerd is in het lichaam na de nacht, toch? Ik hoor ook altijd dat als je maar steeds kleine beetjes eet dat het goed gaat.
    Is het dan dus niet een kwestie van het "verdunnen" van het HCG om de misselijkheid tegen te gaan?
    Daarmee bedoel ik, dat als je in de nacht wakker wordt dat je bijvoorbeeld veel moet drinken en iets eten zodat het in de ochtend het hormoon minder geconcentreerd is?

Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag.

Liefs, Lies

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ha ha, zou willen dat het zo simpel lag :p...
    Maar helaas. De meeste vrouwen zijn overigens niet (alleen) in ochtendmisselijk, meestal is de misselijkheid de hele dag in meer of mindere mate aanwezig en reageert heel duidelijk op vermoeidheid, inspanning en stress. Een lege maag versterkt het gevoel vaak ook, daarom hebben veel vrouwen baat bij vaak veel (kleine) beetjes drinken/eten. En kan de befaamde cracker op het nachtkastje helpen.

En het is niet alleen een kwestie van hoe hoog het HCG is, en waarschijnlijk is HCG ook niet de enige boosdoener (volgens mij weten ze nog steeds niet waar het nu precies vandaan komt en vooral ook niet waarom er zoveel verschil tussen vrouwen en ook zwangerschappen zit in de mate van ervaren misselijkheid. Waarom de ene er geen last van heeft en de andere brakend met sondevoeding in het ziekenhuis terecht komt...)

Succes ermee, als je in de nacht misselijk wakker wordt, zou ik zeker wat eten zodat je weer een beetje maagvulling hebt.

3. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah oke, bedankt voor je reactie!
    Ik kan het nu nog niet echt heel erg misselijk noemen (zoals ik vroeger in de auto of op een boot wel was) maar ik vind alles vooral erg vies ruiken. Met name badkamerluchtjes, deodorant, parfum, luchtverfrisser etc. IIIIEEEEUUUWWWWW! In de ochtend ben ik ook niet super misselijk maar ik heb wel kokhals neigingen. Vanmorgen heeft mijn man een crackertje voor me gemaakt :). Ik heb ook al 2 pakken mueslirepen op m'n nachtkastje staat. Als ik eenmaal aan het eten ben smaakt alles me gelukkig nog prima (opluchting!). Nou, hopen dat het geen 6 weken of langer duurt :p.

Ik zie dat jij ook zwanger bent. Wat was jouw ervaring? Misselijk geweest of eigenlijk niet echt?

Liefs, Lies

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Oef, je wilt niet echt mijn ervaringen weten ;). Inmiddels 4e zwangerschap, dus ook 4e ervaring zullen we maar zeggen...

Bij mijn 1e was ik niet misselijk, maar wel extreem gevoelig voor geurtjes, werd er helemaal naar van (vooral deo van manlief, pffff!). En heel slechte eetlust.
    Bij mijn 2e tot de bevalling misselijk geweest met af en toe spugen.
    Bij mijn 3e (miskraam) misselijk en spugen tot het moment van miskraam.
    En nu bij de 4e tot nu toe erg misselijk en veel spugen (hyperemesis gravidarum), met medicatie net een ziekenhuisopname kunnen vermijden... ;) Gezien de termijn die ik nu ben, verwacht ik dat misselijkheid (en spugen) nu ook weer zal duren tot de bevalling.

(maar wees niet bang, mijn ervaring is eerder uitzondering hoor ;)! Ik geloof dat 1-5% van vrouwen tot bevalling misselijk is, de rest is er echt voor de 20 wkn weer vanaf)

5. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, ik zit echt met open mond te lezen. Jeetje, dat je dat trekt (tja, je hebt geen keuze natuurlijk). Dan is zwanger zijn volgens mij ook echt niet leuk! Nou, laten we hopen dat het bij mij anders zal verlopen, hoewel ik dat van die geurtjes dus echt ontzettend herken!!! Vooral de parfum en deo van mijn man, daar word ik echt niet goed van inderdaad.

Nou, sterkte meis! Ik hoop voor je op een gezonde sterke baby!

Liefs!

Deel Deze Pagina