Goedemorgen dames, Even kijken hoe te omschrijven.. Sinds paar weken, wanneer ik rechts wil liggen of naar rechts draaien, krijg ik een hele felle steek links/midden - onder/tussen m'n ribben.. ter hoogte van de 'bh-rand'.. En de steek voel ik alleen zodra ik naar rechts draai/lig.. (dus rechts liggen in helemaal niet mogelijk door de steek!) Heel raar om te omschrijven maar het is een felle steeek, en het 'trekt'.. Hoop dat iemand het begrijpt en wat meer erover kan vertellen.
Ik kan ook al weken niet meer op mijn rechterzijde liggen omdat het dan steekt bij mijn ribben, het gevoel is lastig uit te leggen, ook op mijn rug liggen is vrijwel onmogelijk geworden want dat snijdt me de adem af en dan heb ik het gevoel een band onder mijn borsten om te hebben wat trekt. Kan helaas alleen nog maar op mijn linkerzijde liggen maar dat schijnt helemaal niet zo vreemd te zijn tijdens de laatste weken van de zwangerschap dus heb er niet echt bij stil gestaan.
Ik ervaar hetzelfde als jij.. ben het links liggen zat, haha. Maar ben benieuwd watvoor een pijn/steek dat precies is..
Ja ik ook, zeker omdat ik dan steeds tegen de rug van mijn snurkende man aankijk Ik weet ook niet wat dat akelige gevoel is maar het zal er wel bij horen.
grappig dat je dit zegt, ik herken dit en heb het alleen aan de rechterkant van mijn rib. ik heb ergens gelezen, dat je baarmoeder nu (week 35/36) het grootst is en helemaal rijkt tot aan je ribbenkast. Het kan dus best dat daar een voetje van de baby onder je ribbenkast zit wat voor druk zorgt, vooral bij zitten, draaien etc. Mijn baby ligt met zijn rug links en de beentjes rechts/boven (al heel lang).
ja! Herkenbaar! Maar dan meer in de vorm van vreselijke spierpijn gevoel. Ik heb het links de onderste ribben. Hoesten is onmogelijk. Was 2 weken geleden vreselijk verkouden maar dit is nog een nahoestje. Deze spierpijn is wel een nieuwe spierpijn en niet van de hoest. Ik slaap snachts nog heel diep maar als ik rond plastijd wakker word en omdraai dan is dat bijna niet te doen! Zo verstijfd dat ik dan overal ben! Heb dan ook een erge strakke buik, is dat logisch?
VOlgens mij herken ik het ook, niet perse met het draaien, maar ook overdag (niet de hele dag door hoor). Ik had echt het gevoel dat mijn botten pijn deden. Alsof het kindje er tegen zat.
Ik heb ook heel veel last van m'n ribben gehad tijdens de zwangerschap, maar dan meer een drukkend en stekend gevoel.