Hallo dames, Sinds een paar dagen heb ik steeds vaker een harde buik. Deze zijn niet pijnlijk, maar ik heb ook steeds krampen in mijn buik. Een soort ongi-krampen/darm-krampen (ik heb altijd darm-krampen bij de ongi-krampen gehad trouwens). Gisteren heb ik de vk aan de telefoon gehad en volgens haar hoef ik mij geen zorgen te maken als ze niet vaker komen (heb nu de krampen 5 tot 10 keer per dag gehad). Vandaag zit ik inmiddels op 7 keer kramp, waarvan 3 keer dat ik echt even in elkaar zakte iets. Ik wil niet dat er nu al iets gaat beginnen, maar wat zouden jullie doen in deze situatie? Volgens de vk hoef ik mij geen zorgen te maken, maar zelf twijfel ik wat en dacht misschien vanavond naar de huisartsenpost te gaan ofzo. Wat denken jullie? Maak ik me teveel zorgen?
Ik weet niet of je nog werkt en als dat wel zo is hoeveel uur? Misschien heb je het onbewust te druk en moet je gas terug nemen. Ik kan natuurlijk niet voelen wat jij voelt, maar het klinkt als een soort van voorweeen. Ik snap trouwens niet dat de VK jou niet ff controleert. Kleine moeite neem ik aan. FF bloeddruk meten en hartslag luisteren. Ik zou eerste nog ff je VK bellen en als die niets wil doen naar huisartsenpost. Kunt beter het zekere voor het onzekere nemen aangezien je ook nog maar 25 weken zwanger bent. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kindje nu al komt. Succes
Ik werk al sinds 10 weken zwangerschap niet meer. Ik ben natuurlijk wel bezig overdag maar niet druk. De vk is nu niet meer te bereiken. Wat zou jij doen als ik vanavond meerdere krampen nog krijg?
Laat je eens checken op blaasontsteking!Ik had nl dezelfde klachten en toen bleek ik een dikke blaasontsteking te hebben!Nu is dat gelukkig weer over na een kuur. Misschien is het ook een idee om het wat kalmer aan te doen.Vaak is het ook een teken van je lichaam dat je toch teveel hooi op je vork neemt. Succes!
Dat kan naturlijk ook nog een blaasontsteking. Niet aan gedacht, maar dat is ook mogelijk. Ik zou morgenvroeg meteen de dokter bellen dat je een potje urine in komt leveren.
ik wil je absoluut niet bang maken maar wel even mijn ervaring laten weten. ik was 25 wkn en 5 dgn zwanger toen ik bevallen ben van mijn dochter. ik had die dag daarvoor al vrij veel harde buiken die nog niet pijnlijk waren. dag later werden deze pijnlijk en meteen daarna begon ik te vloeien. ik had volledige ontsluiting dus er was geen stoppen meer aan. ik zou gewoon even bellen en mocht je vk je niet serieus nemen of je twijfelt zelf nog erg van wat er nou aan de hand kan zijn, zou ik even contact opnemen met het ziekenhuis of je huisarts. beter dat ze je controleren op de tijden tussen de harde buiken en hoelang, dan dat je thuis blijft zitten in onzekerheid! het hoeft natuurlijk helemaal niks te zijn he, kan ook gewoon de groei zijn. maar al is het alleen maar ff om jezelf gerust te stellen liefs
Bedankt voor je antwoord. Er is vandaag verder niks meer gebeurd, ik heb heel even een harde buik gehad net, maar geen kramp ofzo meer. Dus vandaag ga ik denk ik geen actie ondernemen. Krijg ik morgen weer kramp dan bel ik de vk gewoon weer op denk ik.
Gelukkig dat het in ieder geval niet helemaal zo uit de hand is gelopen als bij xnancex! Als je VK ook al heeft gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken als het hierbij blijft, dan zou ik daar maar aan vasthouden. Als het wel erger wordt, meteen aan de bel trekken! Beter voor niets dan te laat!
Laat voor de zekerheid je baarmoederhals even controleren. Ik werd ook naar huis gestuurd met "het zal wel niks zijn" en het was degelijk wel iets!
Ik heb urine laten controleren en datis helemaal schoon. Gisteravond heb ik nog de vk gebeld omdat ik weer zo'n heftige kramp had in combinatie met een harde buik. Ze vond het niet ernstig genoeg, wilde eerst weten of het een blaasontsteking was en ik moest meer rust nemen. Vandaag geen kramp gehad nog dus misschien waren het toch mijn darmen. Wel een harde buik tijdens fietsen.. Sam, wat waren de klachten die je had dan door de baarmoederhals?
Ik wil je ook niet bang maken, maar als je harde buiken pijnlijk zijn, moet je verloskundige ze toch wel serieus nemen... Ik zelf ben in mijn vorige zwangerschap met 24 weken opgenomen in het ziekenhuis met 4cm ontsluiting en met 26 weken bevallen... Heb ook niet echt veel harde buiken gehad en ook niet echt pijnlijk... Wel een rommelden gevoel, zoals jij 't beschrijft... Mijn verloskundige zei ook, rust nemen en geen zorgen maken, maar uiteindelijk kwam ik wel te laat in het ziekenhuis... Beter te vaak aan te bel trekken, als 1x te weinig... Sterkte... Liefs Vienna
Je maakt me niet bang hoor. Ik heb vandaag geen kramp gehad, en maar 4 harde buiken (niet pijnlijk dit keer). Dus ik wacht het nu maar af, de krampen zullen wel mijn darmen geweest zijn. Maandag moet ik voor controle naar de vk en dan ga ik het er wel over hebben.
Door regelmatige harde buiken vanaf 18 weken al begon mijn baarmoederhals in te korten. Na tonnen medicatie en rust (18 weken liggen!) heb ik toch mijn zwangerschap kunnen uitdoen maar er was geen enkele aantoonbare oorzaak waarom ik die harde buiken kreeg. Maar helaas door het soms niet serieus te nemen loopt het helaas af zoals bij Vie...
Okee nou gelukkig! Hou je eigen gevoel goed in de gaten, aan je intuitie voel je 't ook wel als het echt mis is... Had ik dan! Succes! Liefs Vie...