Na bijna een jaar proberen nog steeds niets, vruchtbaarheidsonderzoeken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purplegates, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purplegates

Purplegates Niet meer actief

Hey allemaal,
    Ik ben bijna 18 jaar oud (januari) en heb er altijd van gedroomd vroeg zwanger te worden.
    Ik had in 2013 een staafje in mn arm laten plaatsen om niet zwanger te worden, ik heb dit dit jaar in februari laten uithalen in overleg met mijn vriend die ook graag een kindje wilt.
    Ik ben sinds toen aan het proberen om zwanger te geraken ook met ovulatie testen maar die bleven constant aangeven dat ik "bijna" vruchtbaar zou zijn, dus dit heb ik opgegeven.
    We zitten nu op 9 maanden proberen maar zonder resultaat, zou het mogelijk zijn dat de huisdokter mij al doorverwijst omwille van mijn leeftijd en dat het na 9 maanden nog steeds niet gelukt is?
    En weet iemand ook ongeveer hoeveel zo'n vruchtbaarheidsonderzoeken kosten? (In België)
    Alvast bedankt aan hen die de tijd nemen om dit te lezen en mij evt verder te helpen.

Groetjes ☺

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Een jaar of anderhalf is heel normaal, dat jonge vrouwen gemiddeld sneller zwanger zijn hoeft natuurlijk niet voor individu te gelden. Zijn er verder symptomen die kunnen wijzen dat iets niet helemaal in orde is? Hele onregelmatige cycli bijvoorbeeld ?

Gewoon genieten van elkaar en echt even dat jaar afwachten zou mijn advies zijn.

3. Purplegates

Purplegates Niet meer actief

Mijn cyclus is niet regelmatig sinds ik het staafje heb laten uithalen, het maxmimum was tot nu toe 41 dagen en het minimum 26 maar meestal loopt het van 34 tot 39/40 dagen..
    Ik denk dat er eerder een probleem is met mijn vruchtbaarheid doordat ik nog verschillende partners heb gehad en geen anticonceptie gebruikt heb en er toen ook al die tijd nooit een zwangerschap uit voort gevloeid is.

4. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Je kan gewoon eens een afspraak maken voor een controle bij de gyn. Wij hebben het 'geluk' dat we niet hoeven doorgestuurd te worden.
    Nu is 9maand echt wel geen uitzondering. Buiten een echo en eventueel een bloedonderzoek zullen ze niet veel doen.

Ik betaal voor een visite 60 euro waarvan er een 38? word terugbetaald. En een opleg van een 18 euro voor bloedonderzoek.

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Wij zijn 10 maanden bezig en heb ook steeds het gevoel gehad dat er iets mis was bij ons... ik gebruikte ovulatietesten, nam mijn temperatuur, was perfect regelmatig in mijn cyclus, we klusten trouw gedurende de vruchtbare periode...maar ook geen resultaat.

We verschillen wel wat van leeftijd, ik ben 27 en mijn vriend is er 44... ik heb aan mijn huisarts laten horen dat we toch al even bezig waren, ook met alle hulpmiddelen en dat mijn vriend er niet jonger op wordt.
    Dat laatste is misschien wel de doorslaggevende reden geweest dat hij ons een zaadonderzoek heeft laten doen. Dat was niet zo goed, dus mochten we gelijk door naar de gyn, daar hebben we nu maandag een afspraak.

Een zaadonderzoek kan je gewoon aanvragen, dat is meestal een eerste stap... is dat slecht kunnen ze misschien bij jou ook eens kijken... maar als het goed is, veronderstel ik ook dat ze gaan wachten tot het jaar, misschien door je leeftijd zelfs 1.5 jaar. Ik zou het met je huisarts eens bespreken en op tafel gooien waar je mee zit, misschien kan hij je wel raad geven. Maar schrik niet dat hij zegt om af te wachten, ik denk 9/10 dat ze je nog niet meteen verder sturen!

Ik ben trouwens ook van België ;)

Deel Deze Pagina