Hallo Mirjam, Wij zijn al 8 maanden bezig om zwanger te raken.. maar helaas.. Vandaag ongesteldeid goed doorgebroken. Mijn vraag is dat ik die die 8 maand opzich wel een regelmatige cyclus heb van ongeveer 31 dagen.. Alleen kan ik wel 2 weken menstruatie/bloedverlies hebben! Heel vaak in de volgorde dat ik begin met een matige menstruatie; donkerbloed/ slijmslierten en dan kan het zo even een dag stoppen..en dan begint het vervolgens weer opnieuw met heviger bloedverlies (dan vaak helder bloed) en ben zo 13 dagen verder in mijn cylcus! Is dit normaal? Kan ik wel zwanger raken..? Dit roept heel veel vragen bij mij op... Ik hoop van je te horen, Groetjes Visje.
Hoi visje, Heel begrijpelijk dat dit vragen bij je oproept. Lastig als je menstruatie zo lang duurt, vervelend ook. In principe hoeft het geen zwangerschap in de weg te staan. Maar omdat je al 8 maanden aan het 'oefenen'bent adviseer ik je toch even langs de huisarts te gaan. Het is normaal een half jaar tot een jaar te oefenen voor een zwangerschap maar omdat je toch een licht afwijkende menses hebt is het misschien goed hier toch even begeleiding in et krijgen. Temperatuur je al? Begin daar vast mee dat is vaak het eerste wat ze willen dat je doet! Groetjes imke