2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mxm, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik ben 5,5 week geleden bevallen van onze mooie dochter! Alles gaat goed met haar en mij.

Omdat ik al even niet meer bloedde, en m’n libido en die van mijn man aardig hoog was gister :)roflmao:) hebben mijn man en ik seks gehad. Ik gebruik geen anticonceptie, en man is “voor het zingen de kerk uitgegaan”. Hoe groot is hiervoor de kans dat je zwanger zou kunnen worden? Ik zou het niet weten.. We hebben later met elkaar gesproken en zouden graag een tweede kindje willen. Ik snap dat sommige mensen vinden dat dit te snel zou gaan... maar mijn man zou het ook zo graag willen, en ik ook!

Nu gaan we het dan ook proberen, en niet “voor het zingen de kerk uitgaan”. Zou er een kans zijn na gisteravond?

Bedankt alvast voor jullie reacties:thumup:

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Voor het zingen de kerk uit is geen veilige methode, dus ja het kan...

Maar je hebt geen idee lijkt mij wat je cyclus is, dus of je precies geklust hebt rond je vruchtbare dagen weet je niet..

Het is ieder z'n eigen keus natuurlijk, maar is het niet verstandig om je lichaam even rust te gunnen en je baarmoeder en alles daar beneden even te laten herstellen? Daarnaast lijkt het mij ook dat je eerst van je dochter wilt gaan genieten.. Nogmaals eigen keus..

Leesteken, LaQueen, Leraje en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. AvdY

AvdY Niet meer actief

Omg, dapper van jullie!
    Ik denk dat de kans op zwangerschap door deze keer seks niet heel groot was. Ben je al weer ongesteld geworden sinds je zwangerschap?
    Succes, en ik hoop dat als je snel zwanger wordt, je een makkelijk kind en zwangerschap hebt!

mxm vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.048
    18.844
    113
    Vrouw
    De kans is zeker aanwezig, maar wel klein denk ik.
    Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd is. Het is zeker ieder z'n eigen keuze, de één voelt zich sneller weer fit dan de ander.... maar een zwangerschap + bevalling is wel een aanslag op je lichaam waarvan je lichaam ook moet herstellen.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    #5 Sado, 5 jan 2019
    Laatst bewerkt: 5 jan 2019
    Jeetje, na 5,5 week bewust weer zwanger raken...
    Ik zou je wel aanraden nog even goed na te denken wat jullie willen, besef je dat - mocht je nu zwanger raken - je kinderen slechts 9-10 maanden schelen, natuurlijk niet onmogelijk, wel erg pittig.
    Geef je lichaam wat tijd om te ontzwangeren, een zwangerschap is een beste aanslag op je lichaam. Ik was zelf na 6 maanden weer zwanger (mijn kinderen schelen ruim 14 maanden) en heb het best zwaar gehad.

Hoe groot de kans is, is niet te zeggen. Een bijster veilige anticonceptiemethode is het niet maar je cyclus hoeft natuurlijk nog niet op gang te zijn gekomen.

Leesteken, LaQueen, bozoe en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Zo wauw! 5.5 week, denk je niet dat je hormonen hierin ook een grote rol spelen?

Het is natuurlijk jullie eigen keuzen, maar ik ben het helemaal eens met wat hierboven is gezegd. Je lichaam heeft echt even rust nodig en probeer eerst te genieten van je dochtertje. Ze worden al zo snel groot. Ik was zelf na 8 maanden dat vond ik wel te doen. Maar dat is bij iedereen weer verschillend!

Nogmaals het is jullie eigen keus, maar denk er eerst goed over na. En of de kans groot is dat je nu zwanger bent? Wij hebben het zo gedaan voordat ik zwanger was van mn dochtertje, pas na 2 jaar toen we er echt voor gingen was het gelijk raak. Dus nee ik acht de kans klein.

Leraje, bozoe, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik begrijp en geloof dat het een hele aanslag op je lichaam is. Misschien spelen de hormonen hier ook nog een rol in. We willen het beide heel graag, maar ik wil mijn lichaam ook eerst de kans geven om te herstellen. En inderdaad genieten van onze dochter! Misschien is het inderdaad handiger om iets van een half jaar/jaar te wachten, en het daarna rustig op te pakken. Weet natuurlijk ook niet hoe snel dit mag gaan, en of het lukt! Nu lukte het in de eerste ronde, maar dat zegt niks over een volgende kindje.

Nogmaals bedankt!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik denk eerlijk gezegd echt dat het je hormonen zijn. Ik had zo kort na de bevalling een enorme drang om weer zwanger te zijn, terwijl ik zwanger zijn echt enorm ruk vond. Dit gevoel is bij mij nu gelukkig weg. Probeer eerst even rustig op adem te komen en te genieten van jullie mooie dochter (leuke naam trouwens:D). Mocht je over een paar maanden er nog steeds van overtuigd zijn dan kunnen jullie het dan ook nog proberen toch?

Maar hé, als je denkt waar bemoei je je mee. Doe dan vooral je ding. Voor het zingen de kerk uit -mits goed uitgevoerd- geeft geen groot risico op een zwangerschap.

Leraje, mxm en Raaf92 vinden dit leuk.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Eens met bovenstaande reacties en inderdaad als het goed gebeurt is de kans klein dat je zwanger raakt van VHZDKU. Wij passen het al jaren (tussen de zwangerschappen) naar tevredenheid toe :thumup:

Miles en mxm vinden dit leuk.
  10. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Ik herken je gevoel wel hoor! Zat ook snel na mn bevalling (afgelopen juli) alweer met een tweede in mn hoofd :rolleyes: Vooral toen ze na 2 maanden al de nachten ging doorslapen.

Maar toen stopte ze daar mee en nu zitten we alweer een paar maanden met gebroken nachten. Dus stiekem wel blij dat ik niet aan het gevoel heb toegegeven haha.. Al is onze manier van anticonceptie ook voor het zingen de kerk uit. En soms erna. Oeps :o:

mxm vindt dit leuk.
  11. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Gefeliciteerd nog met jullie dochter:)

Als het goed voelt, voelt het goed! De één is er na 5 weken alweer aan toe en de ander moet er nog niet aan denken..(ik hoor bij de laatste:p)

Voor het zingen de kerk uit, is geen anti conceptie, dus de kans dat je zwanger kan raken is er wel.. Maaaaarrrr, 't zou wel een WONDER zijn:rolleyes:

mxm vindt dit leuk.
  12. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Haha ik moet wel lachen om sommige reacties! Dont get me wrong maar al in de hum zitten voor een tweede te gaan zo vlak na de bevalling. Men bij mij moest me partner na de bevalling niet eens dichtbij komen.. :roflmao::roflmao::roflmao:

LaQueen en mxm vinden dit leuk.
  13. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Moet wel een beetje grinniken om al deze reacties... :roflmao: Antwoord op je vraag: ik acht de kans dat het van 1x “voor het zingen de kerk uit” raak is, klein. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Voor wat betreft het leeftijdsverschil; daar heb ik een duidelijk beargumenteerde mening over op basis van de ervaring. Heb in het verleden drie kids in 2jr8mnd gekregen (waarvan twee in een jaar) en later ervoer ik een leeftijdsverschil van 5,5 jaar tussen m’n vierde en vijfde kind. Ik ben een groot advocaat voor een wat groter leeftijdsverschil. Mijns inziens idealiter zo’n 3,5/4 jaar voor zover zoiets zich plannen laat (hier gefaald :roflmao:).

mxm vindt dit leuk.
  14. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    De laatste maanden voor we begonnen voor de tweede hebben we ook voor het zingen de kerk uit gedaan. Als het 'mis' zou gaan, was het welkom, maar liever nog even wachten (en condooms waren we zat). Daarnaast was ik benieuwd of het zou werken, dus goed tijdstip om dat te testen:roflmao:.
    Bij ons werkte het, niet ongepland zwanger geworden terwijl ik toch al 5x in ronde 1 zwanger ben geworden.
    Ps sluit me ook bij voorgaande reacties aan over het nu al zwanger worden. Persoonlijk zou ik je lichaam even wat hersteltijd geven, en gewoon genieten van je baby, zonder de ongemakken van een evt. Volgende zwangerschap. Ook hier voorstander van een iets groter leeftijdsverschil:)

mxm vindt dit leuk.
  15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Ik ook, als ik mijn leeftijd mee had, had er tussen nr 3 en 4 ook wat langer gezeten. Zoveel relaxter voor jezelf :) vind ik ;)

LadyH88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina