menstruatie met een mirenaspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Druif78, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat is idd een groot nadeel, zeker als je geen eisprong voelt of iets, dan komt het echt volledig onverwachts :(
    Ik heb voor mezelf besloten toch liever voor een koperspiraal te gaan, ik wil die hormonen niet meer. Gebruik die hormonen al bijna 20 jaar (met een onderbreking tijdens het zwanger worden natuurlijk), lijkt me niet gezond. Ik ben me nu dus aan het oriënteren voor andere spiraaltjes. deze mag van mij gesloten worden, of open laten voor andere geïnteresseerden?!

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

10 maanden na de geboorte van ons dochtertje heb ik een mirena laten plaatsen door de huisarts. 6 weken gevloeid, daarna helemaal niet meer. Na een jaar laten verwijderen i.v.m. zwangerschapswens. Eind september laat ik weer een mirena plaatsen, dit keer bij de gynaecoloog.

Ik lees net dat iemand 2 weken na een bevalling een mirena heeft gekregen, door wie is die geplaatst dan? Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat ze dat pas doen na 12 weken, omdat anders de bmm nog altijd iets op kan staan.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb van de week de mirena laten verwijderen. Laten plaatsen in april en nog steeds bloedverlies. In al die tijd misschien 2 weken bloedvrij geweest. Was al de derde keer dat ik mirena probeerde en 3x heb ik pech ermee gehad.
    Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook hebt.

Plaatsen vond ik een eitje. Je voelt even wat kramp als de mirena geplaatst wordt en dat is alles. Als je maar ontspant.

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb 2x een Mirena gehad. De eerste keer ging ik na 2,5 jaar ineens heel erg bloeden en heb ik hem laten verwijderen.
    De tweede heeft ruim 4 jaar gezeten en heb ik laten verwijderen omdat ik zwanger wilde worden.

Het zetten vond ik behoorlijk pijnlijk (nog nooit zwanger geweest/bevallen) en erna een week of 6 last van spotting gehad.
    Maar daarna.. nooit meer omkijken naar gehad. Geen menstruatie, geen pijn, helemaal niks.

Als ik straks bevallen ben, ga ik dan ook zeker weten weer voor een Mirena!

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hier al ruim een jaar met mirena. Plaatsen was een eitje, lange tijd wel spotting gehad (maand of 3) en daarna elke maand ongesteld. Na een half jaar eigenlijk alleen nog elke maand wat spotting - 5 dagen. Kan het geen echte menstruatie noemen. Wel baal ik van mijn cycli. Zit daarom ook de pil te overwegen...

Deel Deze Pagina