kun je ook een eisprong krijgen als je na week 2 een pil vergeet?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door luca2504, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben deze pilstrip een beetje laks omgegaan met het pilgebruik. Heb de eerste pil vergeten en die de dag erna tegelijk met de tweede ingenomen, en daarna heb ik nog eens een pil vergeten op mijn 18e cyclusdag. Ik slik de Yasmin.
    Nu is deze pil al best licht, en heb wel eens eerder een pil vergeten maar dan kreeg ik enkel een korte doorbraakbloeding en verder niks. Nu voel ik dus dat mijn lijf weer in werking is (kleine steekjes, krampjes, meer afscheiding etc) en ik vroeg me opeens af of ik misschien een eisprong gehad kan hebben na dag 18. Of is het waarschijnlijker dat dit gewoon 'ontpillings' verschijnselen zijn? Ik zit nu op dag 23. Ik maak nu netjes mijn stripje af maar ben dus wel benieuwd of een evt eisprong mogelijk is, en of ik die dan al in die korte tijd sinds die vergeten pil gehad zou kunnen hebben. Als na dag 18 een eitje nog moet gaan rijpen dan zou ik toch nooit direct een eisprong gehad kunnen hebben? En aangezien ik nu mijn pil weer netjes doorslik kan een evt eitje toch niet meer springen? Of heb ik mijn biologielessen helemaal verkeerd begrepen? :)

2. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    hoi,
    ik heb een beetje hetzelfde als jou...ook een beetje laks geweest :) en ik heb die klachten dus ook ook gehad veel slijm, zelfs nu na mijn doorbraakbloeding heb ik het nog en twee dagen na mijn menstruatie zeg maar,zat er een heel klein beetje bloedig slijm in de wc echt heel weinig en bij het afvegen ik heb nog steeds wat last van mijn buik en borsten vage pijn in mijn onder rug net of ik de menstruatie moet krijgen zeg maar ik heb 2 testen gedaan van kruitvat maar waren allebij negatief dus zwanger ben ik denk ik niet dan had er wel een streepje extra gestaan ;) ..niet echt een antwoord op je vraag natuurlijk maar ik denk dat dit komt van de vergeten pillen je lichaam reageerd op die schommelingen van de hormonen...maar ik ga dit even volgen...
    groetjes

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee, die kans is ontzettend klein. Alleen pil 1/tm7 geveb een serieus risico, of als je er meerderen vergeet.

Deel Deze Pagina