Wanneer ongesteld na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lvs88, 24 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Ik heb begin deze maand een miskraam gehad. Ik was ongeveer 8 weken en 4 dagen toen we bij de gyneacoloog het nieuws kregen dat het hartje rond 8 weken was gestopt. Ik heb 1 en 2 oktober de miskraam moeten opwekken met cytotec en 5 oktober is het vermoed ik gebeurd. In het begin zag ik het niet zitten om meteen weer te proberen maar nu begin ik er anders over te denken. Ik ga wel 1 menstruatie laten voorbij gaan maar het vervelende is dat ik geen idee heb wanneer die gaat komen. Wie heeft er ook een miskraam gehad en wanneer kwam de eerste menstruatie weer op gang en was die inderdaad veel heviger, zoals de dokter zei?

2. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hi, veel sterkte ❤️❤️
    Bij mij was het hartje ook met 8w gestopt en met 9+3 het vruchtzakje gekomen op 3 aug.
    Op 3 sept had ik m’n eerste menstruatie alweer. Nu weer opnieuw zwanger (zo eng…)
    Hopelijk is het voor jou ook weer snel zo! ❤️❤️

Lvs88 vindt dit leuk.
  3. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Bedankt en jij ook veel sterkte!

Na vier weken dus al! Hopelijk gaat het bij mij ook allemaal zo vlot. Gefeliciteerd en ik hoop dat je zwangerschap deze keer goed mag gaan!

Suzi98 vindt dit leuk.
  4. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lief van je! Hopelijk jij weer snel je menstruatie.

Lvs88 vindt dit leuk.
  5. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Ik hoop het ook. Gisteren toch maar eens een ovulatietest gedaan en die was toch al aardig donker. Maar tegelijkertijd ook een zwangerschapstest gedaan om te kijken of die al terug negatief was en er was nog een héél zwak streepje te zien. Het duurt dus blijkbaar wel meer dan een paar weken eer al het HCG uit je lichaam verdwenen is.

6. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Dikke knuffel!
    Ik heb eind september een MA gehad. Ik heb ook moeten opwekken met cytotec en dat was vreselijk. Vanaf de dag dat ik de cytotec had gebruikt werd ik 30 dagen later weer ongesteld. Gewoon in het normale ritme zoals altijd?!
    Ik zag het totaal niet aankomen, bij mij gaat niks normaal dus ik had verwacht dat het weken zou duren. De zwangerschapstest was pas negatief op dag 18 van mijn cyclus.
    Ik vond het ineens ongesteld worden heel erg moeilijk. Ik kreeg echt flashbacks naar de ellende van de cytotec/miskraam zelf. Ik denk dat je het mentale aspect daarin niet moet onderschatten. Ik had geen idee namelijk. Mijn menstruatie was gewoon 'normaal' gelukkig! Niet heftiger! Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

7. Enschede9072

Enschede9072 Actief lid

30 mrt 2022
    142
    149
    43
    Vrouw
    Allereerst een dikke knuffel voor jou! En misschien een wat late reactie, maar toch:

Ik had van het zomer een miskraam (wel iets vroeger qua aantal weken dan jij) en toen is mij ook verteld dat de eerste menstruatie erg kon zijn. Ik heb daar toen niet meer last van gehad dan normaal. De tweede menstruatie na mijn miskraam was wel echt enorm. Met hele ''stukken'' en al. Mijn eerste menstruatie kwam toen overigens op gang na ongeveer een normale cyclusperiode na mijn miskraam. Dus in mijn geval kon ik het einde van het bloedverlies van de miskraam rekenen als cd1 zegmaar.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb eind mei een miskraam gehad. Ik was 8+6 toen bleek dat het hartje niet meer klopte. Dat was 16 mei. Op 24 mei zou ik een curettage krijgen, maar die ging door mijn eigen domme schuld niet door. Wel cytotec ingebracht en daardoor kwam het die dag op gang. Heeft 2 weken geduurd. En 4 weken na het begin van de miskraam werd ik weer ongesteld. En 3 maanden later was ik weer zwanger.

Sterkte ermee.

9. ClaireUnderwood

ClaireUnderwood Actief lid

19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Ik heb eind augustus 2021 een natuurlijke miskraam gehad met 6+4 en werd pas half november voor het eerst weer ongesteld. Met inderdaad een helse menstruatie. Maar dat kan ook liggen aan de, in de tussentijds geconstateerde niche en adenomyose. Ik heb ook drie maanden lang positieve zwangerschapstesten gehad. Half december mijn 2e menstruatie en daarna blijvend in verwachting geraakt.

10. bonneil

bonneil Actief lid

25 aug 2022
    143
    164
    43
    Vrouw
    Bij mij 26 september missed abortion vastgesteld (8 weken zwanger), uiteindelijk spontaan 'losgekomen' op 9 oktober (10 weken zwanger). Heb daarna nog één dag rood bloedverlies gehad, waarna nog een week bruin.

Nu net ongesteld geworden! Dus 4 weken na het verliezen van het vruchtje/weefsel.

Deel Deze Pagina