Ik heb vandaag dmv ovulatietesten m'n ei gevonden op dag 24... Is dat niet een beetje laat in een cyclus van 30 dagen? Vorige maand vond ik m rond dag 19/20 in (een cyclus van 30 dagen). Overal lees ik dat je ei rond 14 dagen voor je NOD komt, maar dat is bij mij dus niet het geval. Kan dit problemen geven voor het zwanger worden en wie heeft hier ervaring mee? Liefs Meis1984
een lf (lutheale fase, tijd tussen ei en ongi) kan variëren van 10 tot 18 dagen. Gemiddeld genomen is dat dus 14 dagen. Aangezien je de vorige cyclus een lf had van 10 á 11 dagen, kun je dat er nu ook bij verwachten. En dan kom je dus weer op een cyclus van 34 á 35 uit. Is je lf korter dan 10 dagen dan wordt de tijd die een eitje nodig heeft om in te nestelen in goed baarmoederslijmvlies wat kort. Dit aangezien een innesteling ongeveer tussen de 5 en 10 dagen na eisprong plaatsvindt. Maar denk dat dat bij jou dus niet zo is. Je hebt helaas deze keer waarschijnlijk dus een wat langere cyclus dan je had verwacht. Het voordeel is weer dat je wachtperiode weer wat korter is (maar het testen vanaf 14 dagen na je ei geldt dan nog wel hoor ). Hoop dat je zwanger bent!
Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor. Ik kreeg een echo om te kijken of ik schoon was na een mk. Daar was gelijk een folikel te zien van 13 mm. Mijn gyn zei dat het wel even zou duren voordat die rijp was. Toch was ik 11 dagen na die echo ongesteld. Dus ik had ook zoiets van huh. Mijn gyn zei dat ik op zijn vroegs 15/16 dagen mijn NOD zou krijgen mits het niet langer duurde. Ik begreep er ook niks meer van. Voor mij houd dat dus in dat ik deze keer dus tussen de 10 en 8 dagen denk ik zelf voor mijn NOD mijn eisprong had. Pffffffffffff Wat zit ons lichaam toch raar in elkaar he
Ik werd zelfs de afgelopen 2 cyclussen na 4 en 5 dagen al ongi na mijn positieve ovu-test! Das dus wel heel kort zoals ik ondertussen op t forum begrepen heb. Heb me nu ook voorgenomen, dat als ik deze cyclus weer zo snel ongi word na mijn eisprong, dat ik naar HA ga...
Mijn LF is 7/8 dagen, in feb. ben ik naar de gyn. geweest en volgens haar en de 2 andere gyn. moet het geen probleem zijn om zwanger te worden. Ik geloof het niet helemaal...in aug. mag ik weer terug komen want dan ben ik een jaar bezig om zwanger te worden. Ik ben er inmiddels goed zat van.