Pijn onderrug, bij stuitje

Discussion in 'Na de bevalling' started by Sam0110, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik heb sinds een goeie week last van mijn onderrug, waar mijn staartbeen zit.
    Het is net alsof ik erop gevallen ben en het trekt vooral naar de rechterkant toe (de kant waar ik geknipt ben toevallig).
    Zou dit een gevolg zijn vd zwangerschap?

Wat kan helpen?

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb nog steeds snel last van mijn onderrug en stuitje (wel in mindere mate dan tijdens mn zwangerschap), helaas is het niet over gegaan na mijn bevalling.

maar of het door de bevalling zelf komt bij jou, geen idee.... hopelijk gaat het snel beter.

3. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland

ik heb precies t zelfde, vooral als ik net op t zadel van mijn fiets ga zitten en als ik van mijn fiets afstap. voor de rest is mijn rug wel zwakker,(moet wel vermelden dat ik wel een rugpatient ben en BI had wat naar mijn rug omhoog trok) de tijd zal t leren of t vanzelf over gaat

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik ben dus niet de enige, op t eind vd zwangerschap had ik wat last van BI, mijn baby zat ook al heel lang erg laag ingedaald.
    Zal t nog een tijdje afwachten...

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    dat van het fietsen heb ik ook!! zooo pijnlijk! ik heb afgelopen weekend door de pijn heen gefietst, want hadden een familieweekend en ging fietsen met een bakfiets maar doe dat voorlopig niet meer, deed zo'n pijn daarna!
    ik had aan het einde van mn zwangerschap ook last van bi, en martijn lag in stuit en was met zn billen in mn bekken aan de drukken.... later lag hij er ook weer boven, maar deed ook heel veel pijn!
    maar goed, misschien toch iets van fysio gaan doen.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    AUW! Ik ook, tijdens mijn zwangerschap veel last gehad van mijn stuitje, maar niet van mijn rug en ook geen BI, maar nu heb ik nog meer last van mijn stuitje en ook van mijn onderrug! Lijk net een oude taart en voor mijn werk moet ik veel fietsen, auwieauwie!!! :(

7. Dolce83

Dolce83 Lid

Sep 28, 2007
    74
    0
    0
    Dames, heel herkenbaar!

Ik had een bevalling van bijna 40 uur en uiteindelijk is ze via de natuurlijke weg geboren, maar ik had me toch een last van mijn stuit en bekken...
    Tijdens de zwangerschap trouwens nergens last van gehad.
    Ik ben een paar weken geleden toch maar naar een orthomanueel arts geweest.
    Deze man heeft mijn wervels en bekken etc. goed bekeken en er moest een heleboel rechtgezet worden. Hij vertelde dat die typische zwangerschaps-/bevallings gevolgen waren.
    Er komt natuurlijk behoorlijk wat kracht op je onderlichaam gedurende deze periode.

Misschien een tip voor jullie.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Na de bevalling had ik zo'n pijn aan mijn stuitje dat ik drie weken niet rechtop kon zitten. Ik heb 2 weken in bed gelegen en daarna kon ik alleen op 1 bil zitten. Vreselijk. Mijn zoon was een sterrekijker, misschien had het daarmee te maken. Ik had ook BI tijdens de zwangerschap. Nu al heel lang nergens meer last van trouwens.

Share This Page