Gewone miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Maak me zorgen!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by misz81, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misz81

misz81 Actief lid

Apr 12, 2008
    175
    0
    16
    Zondagavond had ik lichtroze bloedverlies bij het afvegen. Gisteren hetzelfde, maar als ik een tampon in bracht zag ik helderrood bloed.
    Nu is het bloeden vandaag erger geworden. Heb een klontje heel donker bloed verloren en wat plasjes helderrood bloed, maar verder nog geen stolsels. Ik weet dus gewoon zeker dat het weer fout gaat, maarrr is dit nu een gewone miskraam of kan het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn? Ik heb wat last van obstipatie en enorme pijn in mijn onderrug. Straalt ook een beetje uit naar mijn bovenbeen. Verder geen enorme pijn in mijn buik maar als ik druk op mijn buik zet doet het wel pijn. Ik zou nu iets meer dan 5 weken zwanger zijn en weet niet goed wat ik nu doen moet. Gewoon even afwachten en zo ja hoe lang moet ik dan wachten voor ik contact opneem met een verloskundige (ik heb er nog geen 1 omdat ik al eerder een miskraam heb gehad tussen de 4 en 5 weken en wilde het eerst even afwachten). Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

Jammer dat het mis lijkt te gaan, heel verdrietig.Het is geen bbz hoor, dan had je heel andere klachten. Je kunt het bloeden verder gewoon afwachten. Bij een miskraam heb je ongeveer een week bloedverlies. Ik weet niet hoever je zwanger bent maar als je tussen de 4 en 5 weken bent zie je soms weinig of geen stolselks en is het alleen maar meer bloed dan je bij een gewone ongesteldheid gewend bent. Verlie sje erg veel bloed of duurt het langer dan een week neem dan contact op met een verloskundige of met je husiarts.

Mirjam

Share This Page