Hardlopen na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Merel1976, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Dag dames,

Wanneer mag ik weer rustig aan beginnen met hardlopen?? Volgens mij na 6 weken, maar moet nagesprek met de gyn. nog hebben.
    Weet dat ik heel rustig moet opbouwen, maar ik heb zo'n zin om lichamelijk weer moe te worden van inspanning (anders dan de vermoeidheid van de gebroken nachten:)).

Zit al weer regelmatig op de fiets en dat voelt erg goed, soms wat beurs, maar dat hoort er vast bij...

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Volgens mij inderdaad 6 weken na je bevalling.

3. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ha Merel,
    Luister goed naar je lichaam hoor. Veel fysiotherapeuten adviseren om pas na 6 maanden (!!) te beginnen met hardlopen, omdat je lichaam harde klappen krijgt door het rennen. Maar er zijn genoeg vrouwen die na 6 weken weer beginnen, maar bouw het heel langzaam op, je lichaam kan nog niet zo veel hebben.

Ik ben zelf na 5 weken weer begonnen met hardlopen, maar dat was achteraf ontzettend stom. Ook al bouwde ik rustig op, ik kreeg ontzettende last van mijn bekkenbodem. Uiteindelijk moest ik zelfs stoppen met hardlopen en kon ik door naar een bekkenbodemfysio.... Bij mij is wel de vacuumpomp gebruikt, dat schijnt een verschil te maken.
    Kortom, als je geen klachten meer hebt van je bekkenbodem (dus zwaar gevoel) kan je heel rustig beginnen met opbouwen.

Deel Deze Pagina