Bijna een jaar geleden ben ik bevallen van mijn tweede kindje. Goede zwangerschap gehad met weinig klachten, enkel last van m'n stuitje. Maar goed, dat hoorde er gewoon bij. Ik heb een vlekkeloze en vooral snelle bevalling gehad. Na een paar weken begon de pijn in m'n stuitje weer en nog dacht ik dat het erbij hoorde. Maar vanaf dat ik weer ging werken (kantoorbaan) is het steeds erger geworden. Nu, een jaar later, kom ik na een halve dag zitten bijna m'n stoel niet meer uit. Vandaag heb ik gewerkt en ik kan nu niet meer zitten van de pijn. Ik ren niet zo snel naar de dokter maar denk dat het nu wel tijd wordt Zijn er meiden die dit herkennen, zo lang na de bevalling en wat doen jullie eraan?
Na mijn bevalling van 2,5jaar gelede ook last gehad van mijn stuit. Ik was roen al onder behandeling bij een osteopaat vanwege mijn bekken. Na de bevalling met mijn "nieuwe"klacht wee terug gegaan. Na een paar behandelingen was het weer in orde. Ik ben 3 weken gelden bevallen van ons 2e kindje. Weer last van mijn stuit. Vandaag de tweede behandeling van de osteopaat gehad en het gaat weer een stuk beter. Hopelijk heb je er wat aan. Succes
Na mijn eerste bevalling bleef ik ook last van mijn stuitje houden. Ik liep bij een bekkenfysio voor mijn bekkenklachten. De oefeningen bleken niet te helpen en de klachten werden steeds erger. Ik kon niet meer zitten, lopen en liggen. Ze heeft me toen doorgestuurd naar een manueel therapeut. Deze constateerde dat mijn stuitje helemaal scheef stond door de bevalling en heeft mijn stuitje (pijnloos) rechtgezet. Hierna heb ik mijn bekkenspieren opnieuw moeten trainen. Nu merk ik dat ik er alleen last van heb rond mijn menstruatie.