menstruatie na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sitalita, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hallo,
    ik weet niet of ik hier de vraag goed neer zet, maar stel hem toch.
    30 september ben ik bevallen van een prachtige zoon en inmiddels zijn we 7 weken verder. Na 4 weken ongeveer stopte bij mij het vloeien, daarna nog wel wat vochtverlies/afscheiding. Afgelopen vrijdag/zaterdag begon ik heel licht (echt minimaal) te vloeien en vandaag nog iets. Nu vraag ik me echt af of ik dit als mijn menstruatie mag rekenen. Ik vind het namelijk zo weinig bloedverlies. Het is wel helder rood,.. Ik vraag me dit o.a. af ivm de pil die ik weer wil gebruiken, aangezien ik hiermee moet beginnen na mijn menstruatie.
    Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het zou zeker kunnen dat dit je menstruatie is, maar dat is altijd lastig om zeker te weten. Meestal krijg je na een week of 6-8 weer je eerste ongesteldheid, maar omdat deze meestal heftiger is dan je beschrijft twijfel ik een beetje, of dit je ongesteldheid was of toch nog het laatste bloedverlies van de kraamperiode.
    Geef je borstvoeding?
    Je kunt wel met de pil beginnen hoor, alleen zou ik voor de zekerheid even condooms erbij gebruiken de eerste strip, dan ben je in elk geval veilig. Als je BV geeft dan starten met de cerazette, als je geen BV geeft met de pil die je gewend was.

Mirjam

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik geef geen borstvoeding. De eerste 2 weken wel gedaan, maar daarna overgegaan op flesvoeding. Ik twijfel ook omdat het een stuk minder is dan mijn menstruatie voor de zwangerschap.
    Ik kan nu wel gewoon beginnen met de pil die ik daarvoor ook gebruikte dus, ondanks dat ik het niet zeker weet?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

je kunt inderdaad weer beginnen met de pil die je gewend bent. Ik zou voor de zekerheid, wat Mirjam ook zegt, alleen wel deze strip met condoom vrijen omdat je niet zeker bent of het je menstruatie was.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina