Ik werd een paar weken nadat ik stopte met de pil (cerazette) voor het eerst ongesteld. Ik denk dat er een week of zeven tussen zat. Mij zoontje was toen 11 maanden oud. Mijn menstruatie was trouwens veel lichter dan "vroeger". Ik heb er echt niks van gevoeld! Ik duim dat het zo blijft, haha.
Ja, ik zit er hier nu ook wel een beetje op te wachten hoor... Vooral toen we met vakantie gingen, dacht nog 'zul je net zien' Dat viel mee gelukkig... @ Femkes, als ik ook tot die tijd moet wachten duurt het waarschijnlijk nog wel even. Denk niet dat we snel op 1 voeding per dag zullen zitten! Op welk tijdstip van de dag gaf je die overigens? @ Cindy, en toch beweerde een verloskundige tijdens het 'anticonceptiepraatje' na de bevalling, dat je pas na de menstruatie weer een eisprong hebt en dan dus pas weer vruchtbaar bent. Om daarna te noemen dat ze merkte dat vrouwen vaak binnen een paar maanden weer zwanger zijn.. Goh, hoe zou dat dan toch komen Ach ja die lekkere trek... zelfs mijn man opperde laatst dat het er misschien wel aan zat te komen
Ik zit nu echt al een tijdje te sukkelen met een aankomende ongi dus ergens hoop ik gewoon dat ik m binnekort gewoon heb gehad! Hmmm nou je hebt toch eerst een ei nodig die je lichaam dan afstoot..of hoe noem je dat....maar ach... Trouwens er zijn ook vrouwen die zwanger worden voordat ze uberhaupt een keer ongi zijn geweest na de bevalling dus ja.. Slecht vk eigenlijk...niet?
Ach, mijn huisarts is tropenarts en heeft veel in gebieden gewerkt waar anti-conceptie zoals wij dat hier hebben niet altijd verkrijgbaar is. Daar zien ze toch wel dat "zogende moeders" (heerlijk, zo'n ouderwetse arts, haha) minder snel zwanger worden. De eerste twee jaar biedt het -bij volledig voeden op verzoek- redelijk wat bescherming. Maar, zo merkte hij heel wijs op: als je niks anders kunt krijgen, is bv een redelijke vorm van anticonceptie. Maar als je WEL iets veiligers kunt krijgen en echt (nog) niet zwanger wilt worden, zou ik er niet op gokken. Kortom: je kunt best zwanger worden terwijl je bv geeft, maar de kans is wel kleiner. Ik heb trouwens voor mijn eerste menstruatie wel degelijk een eisprong gemerkt. Ik zou dus niet durven zeggen dat je pas na een eerste menstruatie zwanger kunt worden!
Het was ook niet mijn meest favoriete verloskundige van het hele stel En gelukkig maar een invalster tijdens de vakantie Maar idd... ze was nog maar net weg toen mijn kraamverzorgster al begon met 'Hmm..... moet toch nog even zeggen over dat praatje van...' Was gelukkig al iets wat bij mij bekend was Ik vond dat anticonceptiepraatje sowieso maar gek... ik bedoel... het was me gelukt om tot mijn 30e niet zwanger te raken dus waarschijnlijk wist ik wel zo ongeveer hoe het werkte Maar ik begrijp ook wel dat ze het standaard bespreken! Moest wel denken aan al die vrouwen die er niet stil bij staan en zo'n advies klakkeloos opvolgen @ Tupp, heb van een verloskundige-in-wording begrepen dat het niet onmogelijk is om eerst een menstruatie zonder eisprong te hebben maar zij adviseerde om die gok toch niet te nemen
hier vroeg ze gewoon wat ik wilde en voor de rest eigenlijk niks hahahaha..dus geen preek hihih..maar is natuurlijk goed dat ze het bespreken he!