Menstruatie na corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anne2019, 17 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Pas heb ik corona gehad, tijdens mijn menstruatie.
    Nu 3 weken later zou ik mijn eisprong ongeveer moeten hebben.
    Ik heb dan vaak wel wat bloed bij afvegen, maar nu lijkt het wel op een beginnende menstruatie.
    Is dit herkenbaar voor jullie?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet voor mij. Heb 2x corona gehad en beide keren was er niets vreemd aan m'n hele cyclus of what so ever te merken.

Anne2019 vindt dit leuk.
  3. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ja bij mij was het ook van slag hoor. Rondom de besmetting ook bruinverlies. Ik hoor er vaker van.

Anne2019 vindt dit leuk.
  4. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ja hele cyclus van de leg sinds ik Corona heb gehad in december. Nog steeds aan het rommelen.

Anne2019 vindt dit leuk.
  5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik moest tijdens corona ongesteld worden, maar dat werd ik een week later pas. Ik merk nu nog niet veel verschil met de ovulatie-periode, maar ben wel benieuwd of mijn menstruatie na 3 of 4 weken gaat komen (normaal aardig regelmatig). Op zich is het normaal om wat gerommel te hebben in je cyclus als je ziek bent (geweest). Dat is niet uniek bij corona.

Anne2019 vindt dit leuk.
  6. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Ik heb sinds vorige week Corona, zou eigenlijk afgelopen weekend ongesteld moeten worden. Ben altijd op tijd, geen anticonceptie, en ben nog steeds niet ongesteld.
    Maar ik wist dat dit er wel bij hoorde.

Anne2019 vindt dit leuk.
  7. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    3 1/2 mnd geleden corona gehad en mn cyclus is nog steeds van slag. Dagen wel dagen niet dan weer om en om. Echt geen peil op te trekken helaas.

Anne2019 vindt dit leuk.
  8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik kreeg corona net voor mijn eisprong, heb toen een week tussentijds bloedverlies gehad toen ik (erg) ziek. Het is nu 3 weken later en menstruatie laat op zich wachten...
    Ik denk dat eisprong niet of te laat is geweest oiv corona/koorts?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste moest begin april weer ongesteld worden, maar kreeg half maart corona. Ze is toen heel lang niet ongesteld geweest. Half augustus gevaccineerd (toen was ze nog steeds niet ongesteld geweest) en ze werd toen begin december weer ongesteld, meteen weer regelmatig. Ze heeft van corona zo goed als geen klachten gehad.
    Mijn man en jongste hadden afgelopen week corona, oudste hoopt eigenlijk het weer te krijgen, weer een half jaar niet ongesteld :roflmao:

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik werd bijna 3 weken na mijn besmetting ineens ongesteld. Op zich niet heel raar, tot je bedenkt dat ik al 7 jaar niet ongesteld ben geweest vanwege de mirena (uiteraard na 5 jaar vervangen). Was wel even letterlijk kut want had geen tampons of maandverband of iets in huis. :roflmao:

11. ebast

ebast Lid

13 feb 2022
    28
    5
    3
    Vrouw
    16 februari besmet geraakt en ben altijd heel stipt met menstruatie, maar nu al te laat. Zit niet aan de anticonceptie. Heb gisteren en vandaag alleen mini beetje spotting. Hopelijk gaat het snel weer als vanouds, willen deze maand proberen voor een kindje… :(

12. Reigertje

Reigertje Actief lid

6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Ik werd tijdens Corona ongesteld. daarna wel weer stipt optijd maar het was zo veel minder dan een normale menstruatie.. nu weer stipt optijd maar ook nog niet zoveel als ik gewend ben. Slik normaal ook naproxen voor de pijn en ook dat hoef ik nu niet te gebruiken omdat de pijn wel te doen is.

13. ebast

ebast Lid

13 feb 2022
    28
    5
    3
    Vrouw
    Bij mij nu
    Bij
    Bij mij nu ook heel licht! Ik heb al een hele lichte menstruatie van mezelf sinds ik ben gestopt met de pil, maar nu is het echt 1 ochtendje en gisteren een ochtendje oud bruin bloedverlies. Vraag me ook af of dat misschien door de besmetting van 6 weken terug komt…

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Na mijn infectie in november 2 keer behoorlijk heftig ongesteld geworden. Nu pas weer besmet geweest (zonder klachten) en moet ongeveer nu ongesteld worden. Ik hoop dat het deze keer meevalt.

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.158
    3.803
    113
    Ik ben sinds ik een maand geleden corona gehad heb niet meer ongesteld geworden. Ik zit nu op dag 55:cool:

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier na mijn vaccinaties steeds problemen gehad met de menstruatie. Gebruik de pil maar werd gewoon halverwege weer ongesteld voor 2dgn inclusief heftige buikpijn..

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het klinkt bijna alsof corona zelf de menstruatie ontregelt en dat dat dus ook gebeurt door vaccinaties, en niet alleen een bijwerking is van vaccinaties.

Weet iemand of dat onderzoek naar wordt gedaan? Wel fascinerend omdat de ontregelde menstruatie voor veel mensen een angst opwekte dat de vaccinatie voor onvruchtbaarheid zou zorgen. Hopelijk is dat niet een gevolg van corona in het algemeen dan.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich is ontregeling van de cyclus bij ziekte niet vreemd. Menstruatie kan door allerlei redenen beïnvloed worden en ziekte, zeker koorts, hoort daar bij. Vaccinaties hebben vaak koorts of algehele (lichte) malaise tot gevolg en daarom is een ontregeling van menstruatie bij vaccinatie op zich ook niet vreemd. Alleen menstruerende vrouwen krijgen meestal niet zoveel vaccinaties, daarom valt het nu op.
    Wat ik eerder begreep wordt er niet verder onderzoek gedaan naar ontregeling van menstruatie omdat het juist een veel voorkomend verschijnsel is. Dus het werd meer gezien als een soort bijwerking van een bijwerking (koorts/malaise) dan dat er reden was om aan te nemen dat de vaccinatie zelf direct invloed had. Maar dat is een beetje graven in mijn herinnering, dus het kan goed zijn dat dit alweer is ingehaald door nieuwe inzichten.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik ben wel aan de anticonceptie, maar het duurde 2 dagen langer dan normaal nadat ik Corona heb gehad. Dat vond ik toch wel even spannend.

20. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bij mij is de menstruatie na Corona januari 2021 hetzelfde gebleven. Maar na de vaccinatie juni 2021 heftiger geworden.
    Daarom de pil steeds 2 of 3 strips doorgeslikt omdat ik zoveel klachten kreeg. Buikpijn, misselijk, veel vloeien, en heel prikkelbaar.
    In begin januari 2022 de booster gehad, en sindsdien helemaal niet meer ongesteld geworden in de stopweek (toen wel na elke week een stopweek ingelast). Nu 3x niet ongesteld geweest.
    Zwangerschapstest steeds negatief. Volgens huisarts mag de menstruatie 6 maanden weg blijven zolang ik verder geen klachten heb. En menstruatie klachten hoorde ze heel vaak.
    Vorige week donderdag een positieve zelftest gehad en ook vrijdag bij de ggd positief getest op Corona .
    Aankomende maandag zou ik ongesteld moeten worden. Ik ben heel benieuwd of het nu dan wel/niet komt.

Deel Deze Pagina