Menstruatie na de bevalling met PCOS

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BenteBDanteD, 12 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BenteBDanteD

    8 jan 2023
    13
    8
    3
    Hallo iedereen!

    Ik ben benieuwd of andere vrouwen mijn verhaal herkennen.

    Ik ben 14 weken geleden bevallen van een prachtig zoontje. Zwanger raken lukte niet natuurlijk omdat ik PCOS heb. Ze hebben hier in geholpen met hormonen en inseminatie en na 4 maanden was het gelukt. Best wel snel gelukkig!

    Nu is het zo dat ik 4 weken na de bevalling een bloeding kreeg met helderrood bloed, wat een dag duurde. Ik had de vk gebeld omdat ik het wel vreemd vond. Bloeding na de bevalling was namelijk na een week al gestopt en er is mij verteld dat met bv je menstruatie langer uit kan blijven. Ik had dus wel verwacht dat dat zo zou zijn, ook al helemaal met mijn pcos. Maar nee ik kreeg dus een bloeding wat maar een dag duurde. Dit was 24 oktober. Nu heb ik gister weer zo een bloeding gehad. Echt helder rood bloed en ik plaste ook wat sliertjes bloed, sorry voor de details!!! Maar het leek dus wel echt op een menstruatie. Alleen het duurde ook echt super kort, ‘s ochtend licht bloedverlies en ‘s middags helderrood en 2 inlegkruisjes; maar ‘s avonds was het alweer verdwenen.
    Is dit normaal omdat mijn hormoonhuis door de borstvoeding nog niet helemaal in balans? Ben benieuwd of andere mensen hier ervaring mee hebben…

    Het voelt een beetje vreemd namelijk en ik maak me toch wel een beetje zorgen of er niet iets anders aan er hand is. Heb de dokter gebeld maar die maakte zich niet zo een zorgen wat fijn je maar toch… Zou het fijn vinden als er vrouwen zijn die dit herkennen!

    Liefs!
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.622
    5.057
    113
    Vrouw
    Nog van harte gefeliciteerd!

    Tot 6 weken na je bevalling kan je nog bloeden. Dus dat is niet zo gek. Je menstruatie kan ook alweer vrij snel daarna komen, ook al geef je bv. Hier bij dochter totdat ik stopte met bv geen ongesteldheid, bij m’n zoontje ook al na 8 weken weer. Dus heel gek is het niet, anders misschien even bij houden wanneer je bloed? Om te kijken hoe snel het steeds komt?
     
    BenteBDanteD vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.622
    5.057
    113
    Vrouw
     
  4. BenteBDanteD

    8 jan 2023
    13
    8
    3
    dank voor je reactie!
    had idd gelezen dat het met bv ook snel zou kunnen komen en dat het per persoon verschilt, het gekke vind ik vooral dat ik maar 1 dag een bloeding had… Maar misschien dat dit dus door mijn pcos komt. Had dit voorheen nooit zo. Zwangerschap veroorzaakt ook veel verandering in de hormonen natuurlijk…
     

Deel Deze Pagina