Menstruatie na EUG en curretage.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zena, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    4 april ben ik geopereerd aan een eug (eileider bespaart) ik ben toen ook gecurreteerd.
    Mijn hcg daalde heel langzaam en uiteindelijk ben ik half juni voor het eerst ongesteld geworden sinds de ok. Alleen dit was zo goed als niks, vooral bruine afscheiding. Maar goed, ik ben gecurreteerd, dus dacht dat dat de oorzaak was.
    Nu ben ik vorige week weer ongesteld geworden. alleen zelfde verhaal. Wat bruine/ oranjeachtige afscheiding, 1 dag wat druppels bloed en that's it.
    Ik heb getempt, netjes op dag 14 een eisprong en temp omlaag op dag 26. Nu nog steeds laag. Ook een positieve test gehad op dag uhm....weet ik niet meer. Paar dagen erna negatief.
    Wat zal ik doen? nog rondje afwachten? Of toch is de poli bellen?
    Iemand ervaring hiermee?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bel de poli en laat het controleren. Het zal wel snor zitten, maar ik heb nu na 5 miskramen de diagnose Asherman. Je kunt er niet snel genoeg bij zijn. En niet alert genoeg zijn, als patiënt.

Suus

3. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai hai!

ook hier na een 2de curretage ivm restweefsel een ongi gehad van niks,...! na de eerste curretage een kleine ongi,..dus minder dan normaal, maar afgelopen week, zelfs een week eerder dan verwacht bruinverlies en dat heeft een week aangehouden, alleen maar bruin en heeeeeel weinig,....
    nu weer aan het kijken met ovutesten maar die streep blijft licht, dus moeilijk,...
    ik hoop niet dat er nog iets zit,...

wat is Asherman ook alweer,...?? verklevingen??
    gaat dat weer weg of operatief,...?
    jeetje jij hebt ook al veel meegemaakt zeg Suus!

Sterkte ook he!

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb de poli gebeld, een telefonische afspraak voor maandag gekregen. Ben benieuwd wat mijn gyn te zeggen heeft.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

#5 Flavour, 27 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2010
    Ja, Asherman is verklevingen. Hoe meer curettages, hoe groter de kans dat je het krijgt. Kan soms geopereerd worden, maar komt vaak ook terug. Het is nu onzeker of ik ooit nog zwanger kan worden, want er zat nu al 1 eileider dicht. Is nu opengeprikt, maar kans is groot dat ie weer dichtgroeit. En ook elders in baarmoeder zit nu littekenweefsel.

Dus allemaal naar de dokter als je keer op keer vagelijk ongesteld wordt na een curettage. Da's niet normaal! Asherman wordt vaak niet of heel erg laat onderkend omdat Nederlandse artsen denken dat het weinig voorkomt, maar de schatting is dat in 30 procent van de curettages in meer of mindere mate verkleving vd baarmoeder optreedt. Alleen zie je het pas bij een hysteroscopie, en daar zijn ze niet zo scheutig mee in dit land.

Hopelijk is het bij mijn niet zo erg dat ik afscheid moet nemen van mijn kinderwens. Maar de komende maanden worden heel spannend.
    Ik ben er heel erg niet blij mee, en dat is zacht uitgedrukt.

Meiden, wees alert, kies niet te snel voor een curettage (al weet ik uit ervaring dat je soms echt geen keuze hebt), en ga idd terug naar de gyn als je menstruatie niet meer normaal wordt!

Suus

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb net mijn gyn gesproken. Die begon ook gelijk over asherman. Ik moet langskomen voor een echo en als er normaal slijmvlies te zien is gaan ze kijken.
    Hij zei ook, dit is niet normaal.

Deel Deze Pagina