tabletjes om het op te wekken

Discussie in 'Miskraam' gestart door dieni, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Hallo.
    vorige week te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte en dat het niet meer gegroeid was:(.
    Ik heb toen best veel bloedverlies/krampjes gehad, nu na 5dgn is het minder geworden. Ik hoopte dat het er dus uit was. Net op nacontrole geweest naar het zat er nog...:(
    Toen gekozen voor tabletjes, ik kan die dadelijk ophalen...heeft iemand ook gekozen voor tabletjes voordat we tot curratege overgaan?

Ik hoop dat het nu snel afkomt en dat we weer vooruit kunnen kijken..alvast bedankt! Nadine

2. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb er ervaring mee, maar helaas niet al te beste.... moest daarna alsnog voor curretage. Heel veel sterkte meid, hoop dat het snel achter de rug is allemaal en dat jullie weer vooruit kunnen!

3. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Nadine,

Wat een rot nieuws. Die tabletten (cytotec) heb ik ook gebruikt voor het opwekken. 's avonds ingebracht en een paar uur later kwam de mk op gang. Volgende dag kwam het eruit. Daarna voelde ik me stukken beter.

Heel erg veel sterkte!

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #4 Maedra, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
    Ik had helaas hetzelfde, ook de tabletjes werkten bij mij niet voldoende (was een tweeling, een vruchtzakje was wel weg, eentje was blijven zitten), ik kreeg daarna alsnog een curettage.

Ik wens je heel veel sterkte en (niet om je bang te maken) ik zou als je het een beetje voelt gaan werken alvast een pijnstiller nemen, om de scherpe kantjes er vanaf te halen. Hopelijk werkt het bij jou wel goed!

5. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Het kan vriezen het kan dooien dus...ik ben eens benieuwd..ik moet vier tegenlijk vaginaal inbrengen, ik kan ze vanmiddag afhalen..bedankt voor jullie reactie..

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hallo, ik heb er ook vier moeten inbrengen en bij mij was het de volgende dag ook opgang gekomen. Gelukkig is het bij mij goed gekomen

Heel veel sterkte

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik had ook 4 tabletjes 's ochtends heel vroeg ingebracht, en 's middags rond 14.00 uur is alles losgekomen. Ik had alleen echt ontzettend veel bloedverlies, wat kan, volgens de VK die we toen direct hebben gebeld. Dus schrik niet, als dat het geval is. En zorg dat je niet alleen thuis bent, want op het moment dat het loskomt, kun je wel wat hulp gebruiken..

Sterkte.

8. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Oke bedankt,
    ik heb ze om 12.00u ingebracht. Ik voel nog steeds niets..afwachten dan maar..en anders morgen die andere 4 nog inbrengen.
    merci..

9. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Dieni,

Heel veel sterkte! Is er iemand bij je?
    Liefs!

10. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook de tabletjes gekregen nadat we geen goede echo hadden.
    Dat nooit meer...
    Ik had echt weeën en ontzettend veel bloedverlies, geen fijne ervaring.
    Ik hoor trouwens ook veel dat na de tabletjes er toch nog wat blijft zitten en je alsnog een curettage moet ondergaan.

Heel veel sterkte gewenst.:(

11. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook tabletten gekregen, na zo'n 4 uur echt heel veel bloedverlies. Had luier nodig van dochtertje om het toilet te halen en dat gebeurde 's nachts maar liefst 5x! Ook moeten overgeven van ellende. Uiteindelijk 2 weken later alsnog een curretage, had nl nog steeds bloedingen en stolsels. Ik zou een volgende keer (hoop het niet mee te maken) meteen voor een curretage kiezen.

Ben benieuwd hoe jouw ervaring is! Sterkte in ieder geval.

12. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Dieni,

Hoe is het nu met je? Hopelijk hebben de pillen gedaan wat ze moesten doen zonder dat je al teveel pijn hebt gehad...

Wist zelf niet zo goed meer hoe lang het bij mij duurde, maar manlief wist te vertellen dat we er de hele dag mee bezig geweest zijn na het inbrengen van de pillen. Eerst lang niets, daarna heel lang veel pijn en een poos later kwam het eindelijk los. Helaas dus niet volledig...

Nogmaals veel sterkte gewenst!

13. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Dieni, ik ben benieuwd hoe het met je gaat, ik hoop dat je er inmiddels vanaf bent van de pijn en dat alles (relatief gezien) goed is gegaan.

14. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Hallo,
    ik heb ze gisteren ingebracht te 12.00u. Er is er eentje bij het afvegen na toilletbezoek uitgekomen..rond 18.00u kreeg ik echter heftige krampen.
    Pffff deze bleven maar doorzetten, ik heb de hele nacht niet geslapen. Ik had wel bloedverlies maar niet echt veel stolsels.

Heb vandaag de gyn. gebeld maar hij is er morgen pas weer..ik heb nog 4 tabletten..ik ben het twijfelen of ik ze toch nog neem of dat ik nu direct maar voor de curretage ga..echt kl.t.
    Bedankt voor jullie reacties xx

Ik ben gewoon bang dat ik na een curettage niet meer zwanger kan raken..

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hoi Dieni,

Heb je nog wel krampen?
    Het kan 48 uur duren, is mij verteld
    Ik heb ook bewust gekozen voor die 2 tabletten, omdat ik al 2x een operatie heb gehad met mijn bbz.

Anders bel je op dat je hele heftige krampen hebt en het niet door wilt zetten of je anders langs mag komen voor een echo.
    Ik heb ook gebeld en ik mocht ook langskomen, anders ga je naar de eerste hulp. Heb ik namelijk ook een keer gedaan

Heel veel sterkte

16. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha dieni, dat er een tabletje uit kwam is niet erg, de werkzame stof wordt door je lichaam opgenomen. Bij mij kwamen er ook tabletjes uit.
    Verder hangt het er natuurlijk vanaf hoe ver je was en hoe lang het vruchtje niet meer leeft hoe het eruit komt.
    Zijn je krampen over?
    Ik zou inderdaad zorgen dat het ziekenhuis je vragen beantwoord. Is er geen andere gyn of arts in opleiding aanwezig. In zo'n situatie heb je recht om direct geholpen te worden.

Knuffel

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    dieni, bah wat rot die krampen, het kunnen weeën zijn, echt vreselijk. Heb je het gevoel gehad dat iets losliet en werd het daarna minder? Zo ging het bij mij namelijk, toen bleek dat er toch een vruchtzakje was afgekomen (eentje bleef dus helaas toch zitten). Voor de zekerheid kun je er nog 4 nemen en meteen een pijnstiller erbij? Nogmaals veel sterkte!

18. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè toch, wat een ellende, meid. Irritant dat je de gyn niet kunt bereiken. Ik zou idd ook maar van een ander advies vragen! Je hebt recht op antwoorden in deze situatie!

En een curretage is een veel uitgevoerde ingreep waar je volgens mij echt niet zo bang voor hoeft te zijn. Natuurlijk heb je altijd kans op complicaties, maar ik geloof echt dat dat bij deze ingreep erg minimaal is. Ikzelf vond de ingreep erg meevallen en ben snel erna zwanger geraakt. Maar goed, ik hoop toch dat alles nu weg is (er was toch nog maar een klein beetje restweefsel, misschien heb je daarom niet zoveel stolsels gehad?) en je niet voor een curretage hoeft.

Ik zou echt nog even bellen als ik jou was.

Heb je al een afspraak staan voor een nacontrole? Dan kunnen ze met een echo kijken of alles weg is.

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Dieni, hoe gaat het nu met je?

20. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Hallo allemaal.
    wat is dit forum toch fijn, je herkent veel dingen en kunt veel informatie delen, bedankt dan ook voor jullie tijd!!!echt super!!

Nadat ik vannacht niet geslapen had en die pijn had, dacht ik nooit meer..Toen de krampjes in de loop van de ochtend afnamen heb ik toch de andere 4 tabletjes ingenomen en direct een pijnstiller. Rond 17.00u begonnen de krampen weer, ik dacht toen weer hoe stom ik kon zijn geweest om het in te nemen..maarja.

Ik heb best veel bloed en stolstels verloren en ben uiteindelijk in bad gaan liggen om de krampjes tegen te gaan, dit deed goed. Net een uurtje geleden ben ik het kleintje verloren.
    Het was wel groot..de vruchtzak en allerlei bloed eromheen, ik heb het opengeprikt en zag het kleine embryo zitten..1cm was het..

Ik voelde het er echt uitkomen en ben erg verdrietig maar ook blij dat dit het dan was..ik hoop nu dat er geen resten meer zitten zodat ik niet voor een curretage hoef.
    Morgen ochtend bel ik de gyn. op.

De krampjes zijn ook meteen weg..

We zijn weer een stap verder..pff maar wat een pijn!
    bedankt allemaal!!
    xx

Deel Deze Pagina