Sinds enkele dagen heb ik erg veel last van mijn buik. Ik ben iets meer dan een maand geleden bevallen van mijn zoontje Lucas. De wond geneest heel erg mooi, daar heb ik ook geen last van. Het is juist het gebied boven de wond, echt mijn buik tussen mijn navel en de wond die heel gevoelig is. Het lijkt de afgelopen dagen steeds erger te worden. Nu weet ik dat er ook zenuwen doorgesneden zijn, zou het daarvan kunnen zijn? Dat die weer gaan 'werken' nu en daarom zo beurs aanvoelen? Mijn zoontje heeft de afgelopen weken erg veel last gehad van krampen en heeft dus veel tegen mij aangelegen en schopte tijdens zo'n krampaanval dan ook wel vaak tegen mijn buik aan. Op dat moment voelde ik daar niet zoveel van, maar nu dus des te meer... Is dit normaal en zijn er meer meiden die daar last van hebben?? Moet overigens over 2 weken naar de gyn voor de nacontrole en dan ga ik het sowieso vragen!
Die pijn zou inderdaad best kunnen komen door de zenuwen die weer aan het werk gaan. Bij mijn keizersnee heb ik dit niet echt gehad, maar wel bij andere operaties, en zenuwpijn is echt vreselijk irritante pijn, waar weinig aan te doen valt. Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon de gyn even bellen en overleggen. Misschien kun je dan wat eerder langskomen voor controle..
He lijkt erop dat je gewoon last hebt van de wonden binnenin. Ik heb dit namelijk ook! De buitenwond is prima genezen en ook bijna gen last meer van, maar als ik even druk ben geweest of ik heb te strakken kleding aan, heb ik ook echt last binnenin mn buik, rond mn navel. Ne zo gek ook, want ook daar zitten een aantal wonden, want er zijn een aantal lagen opengehaald. Ik voel het ook erg goed als mn kleine meisje erin schopt ja. Is een soort beurs gevoel, bij jou ook?
pas op dat je niet teveel doet. Na een maand wordt je actiever maar je hebt wel een grote buikwond van binnen en buiten. Als je teveel doet fluit de pijn je dus terug. Voor het herstel staat echt 6 weken en dat is niet voor niets. De huid tussen de wond en je navel komt inderdaad weer wat tot leven is nu juist overgevoelig. Had ik ook.
Hier soms nog steeds last hoor, van buiten is alles snel dicht etc. maar van binnen... je hebt een flinke buikoperatie achter de rug, doe dus rustig aan! Hier doet het soms nog zeer, buikspierpijn noem ik het, erg vervelend. Ook soms nog steken als ik teveel gedaan heb, en het gedeelte boven de wond is nog gevoelloos...kan lang aanhouden heb ik gelezen. Soms voel ik van buiten en dan lijkt het alsof ik nog hechtingen voel zitten, harde stukjes af en toe... heel gek.. Neem je rust meid, en luister naar je lichaam! xxx