Sinds een week spuit ik lucrin om mn cyclus plat te leggen voor ivf. Als het goed is, mag ik dinsdag beginnen met gonal f. Maar, sinds vandaag heeft mn vriend ineens verhoging (verkouden, keelpijn hoofdpijn) van 38,1 graden. Ze hadden gezegd bij meer dan 38 toch even te bellen. Moet ik dit maandag maar doorgeven dan? Ik ben zo bang dat het nu afgeblazen wordt! Ik heb overal al rekening mee gehouden, en nu dit...ik zie er zoo naar uit, ben ook al ivm cystes al enkele maanden aan de pil geweest. Ik was zo blij om te kunnen starten. pff wat een zenuwen gedoe elke keer hihi Zijn er meer die dit gehad hebben? Zo ja, hoe ging dit dan verder?
Wij hebben dat nooit aan de hand gehad, maar ik zou toch even bellen. Je baalt er nog veel meer van als de zaadkwaliteit achteraf enorm slecht bleek te zijn en je poging daar niet gelukt is, toch? Veel sterkte, ook voor je zieke partner natuurlijk
Ook geen ervaring, maar kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt! Laat hem in elk geval paracetamol slikken om de koorts te laten zakken. Misschien valt de schade dan wel mee... En ik weet niet of zijn zaad doorgaans wel goed is, want dan kan het misschien ook nog wel wat meevallen. Voor ivf heb je immers niet super veel zaad nodig. Maar ja dat is mijn redenatie
Tja, liever afblazen dan een punctie en een verspilde poging voor niets.. Ik zou het ook zeker melden, dan hoor je van hen waarschijnlijk wel wat het protocol dan is..
Paracetamol geven en overleggen met de gyn! Op die manier hebben wij bijna een poging verloren zien gaan... Het zou vreselijk balen zijn als de behandeling afgebroken moet worden, maar beter dat dan een kans verspillen. Succes & beterschap!
Bij ons werd ook gezegd gelijk paracetamol nemen en contact opnemen. Ik geloof dat ze hier dan een keer extra kijken naar het sperma voor de punctie. Het hoeft geen effect te hebben, maar als het zaad echt slecht van kwaliteit is wil je ook geen IVF poging doen lijk mij.
Natuurlijk is het zonde om dan een poging verloren te gaan en normaal had ik die haast ook niet. Maar mn vader is erg ziek en ik hoop ergens dat hij nog iets mee kon krijgen van wat geluk. Dat maakt het allemaal zo dubbel... gevoel en verstand lopen nu door elkaar heen zeg maar. Maar inderdaad ik bel maandag en ik denk dat het dan een extra onderzoekje wordt.
Hier ook eens meegemaakt. Na koorts kan de zaadkwaliteit drie maanden minder zijn in kwaliteit. Goed bijhouden hoe hoog de koorts is, met ziekenhuis overleggen over hoe en wat nu verder. Wij kregen een zogenoemde snelle blik, dan kijken ze of het sperma nog goed genoeg is voor IVF. In ons geval was het goed genoeg en kon de IVF gewoon doorgaan.
Nog effe update, uiteindelijk bleef het bij 38 graden koorts en het lab heeft gezegd dat de ivf gewoon mag doorgaan. Ze doen dan ook geen snelle blik, dat was als alleen als er hogere koorts was. Ben heel benieuwd dus, voorlopig maar effe de moed erin houden