Hallo dames, Ik slik al een hele lange tijd de pil door, toch wel zeker een dik jaar en dan heb ik wel eens dagen dat ik 1 pil vergeet maar neem hem dan gewoon de volgende dag dubbel in..Maar nu afgelopen weekend heb ik hem de vrijdag en zaterdag niet ingenomen en zondag wel seks gehad..Heb ik dan toch een kans dat ik net bevrucht kan zijn, of is die kans er niet? Vanaf zondag ben ik hem weer gewoon aan het slikken..
Die kans lijkt me vrij klein, mits je in de voorgaande weken ook niks vergeten bent. In een natuurlijke cyclus doen de follikels er zo'n twee weken over om door te groeien tot een eisprong. Dan zou in jouw geval dus bij het vergeten van de eerste pil je lichaam gelijk de follikels aan het werk gezet moeten hebben om te doen waar het anders 2 weken over doet en de dag erna al tot een eisprong te komen. Onmogelijk dus! Maar het kan wel de aanzet gegeven hebben tot follikelgroei. Je zou dus toch hierdoor over een kleine twee weken een eisprong kunnen hebben.
In feite moet je eenv ergeten pil bij doorslikken behandelen als pil vergeten in de derde pil-week. Om veilig te blijven is het misschien beter om nu een stopweek in te lassen en na die stopweek weer netjes de pillen te gaan nemen.
je hoeft geen stopweek in te lassen. je kan wel bloeding krijgen doordat je nu een 'mini' stopweek hebt gehad van 2 dagen. kan gebeuren. niets aan de hand als je de komende 7 dagen niets vergeet