Hi meiden! Ik vraag me af hou jullie eerste menstruatie na een (vroege) miskraam is verlopen... Ik heb 2x achter elkaar een vroege miskraam gehad (5 weken) en dit is nu de eerste menstruatie na die 2 miskramen. Alleen hij verloopt rommeliger als anders... Bij een cyclus van 29 dagen had ik 13 sept. ong. moeten worden dit gebeurde niet en dus had ik een beetje hoop! Op donderdag een test gedaan en die was negatief. Op vrijdagavond erge buikpijn maar maar 1 drupje bloed zaterdag overdag niks en 's avonds helderrood bloed..nu is het alleen maar waterig bruin . Normaal begint het met een heel klein beetje bruin dan 2 dagen meer en dan neemt het af..is al jaren hetzelfde dus. Verliep bij jullie die eerste menstruatie ook anders als normaal? xxx
Hoi, als eerste: wat balen zeg, dat je weer een miskraam hebt gehad... daar word je niet vrolijk van... Ik heb dit jaar 2 miskramen gehad, en ik had ook dat mijn menstruaties daarna anders verliepen dan normaal. Ik was heel regelmatig, en ook de cyclus verliep elke maand precies hetzelfde. Nu had ik dagen van te voren enorme buikpijn, en kwam het steeds maar heel langzaam op gang. alsof mn lijf toch nogal in de war was... Ik denk ook dat als je probeert zwanger te worden, er sowieso van alles in die buik aan de gang is. Het schijnt dat heel veel bevruchte eitjes niet goed innestelen en zonder dat je het echt weet 'verloren' gaan. Ik ben nu 8 week zwanger, maar tussen mijn laatste miskraam en deze zwangerschap heb ik ook wel eens 2 dagen voor mijn NOD een test gedaan, en zag toen een lichtroze 2e streep. Ik deed dat omdat ik weer zo'n 'rare' cyclus had, helemaal niet gewoon. Dus ik dacht dat ik zwanger was, maar werd wel gewoon ongesteld. Ik zie dat niet als een miskraam, maar er was misschien wel een bevrucht eitje, mn lichaam maakte wat hormoon, er was geen goede innesteling. Wat dan ook... maar van alles aan de gang in die buik dus... en in je lijf. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent... en dan een mooi kindje aan het eind van de 9 maanden kado krijgt! Succes joh... en sterkte want je zult best nog wel verdrietig zijn...
ps: misschien hoopgevend: ik heb dus ook 2 miskramen gehad... en ook rare menstruaties... en vlak voor mn NOD zwanger maar dus eigenlijk toch niet... maar ik ben ook al mama van een kerngezonde zoon van 2... Blijf erin geloven!
Bedankt voor je reactie! Doet me goed om te lezen dat je ondanks 2 miskramen nu weer zwanger bent! Ja, het leek inderdaad net alsof het meer moeite kostte om mijn menstruatie op gang te laten komen.. x
Hoi anna, Ik heb vorig jaar april, na 11 weken, een miskraam gehad. Mijn menstruatie kreeg ik na de miskraam pas 2 maanden later. Je lichaam moet toch weer een beetje wennen aan het niet zwanger zijn. Ik kan heel erg goed begrijpen dat je blijft hopen dat het dan toch raak zou kunnen zijn! Maar toen ik dan toch een soort van menstruatie bleek te hebben verloor ik maar een klein beetje bloed, en een maand later weer. Ik bleek toen in augustus al 6 weken zwanger te zijn, en heb nu een zoontje van bijna 8 maanden. Dus, het kanna een miskraam al weer snel raak zijn. Het heeft mij erg geholpen om me er bij neer te leggen wanneer we weer zwanger zouden raken, we zouden wel zien wanneer het zover zou zijn. Maar, vergeten doe je het natuurlijk nooit! Hopelijk mag je snel weer gaan genieten van een klein wondertje!!! =xx=