hallo, ik weet niet of u mijn vraag kunt beantwoorden, maar ik ben op dit moment zwanger van de 2e. mijn zoontje is geboren dmv een keizersnede vanwege stuitligging. nu hoop ik normaal te bevallen, maar zou ik 2 weken over tijd gaan dan wordt het meestal een inleiding als ik het goed heb, maar ik heb regelmatig gelezen en gehoord dat dat na een keizersnede niet mag door te veel druk op het litteken omdat de weeen met een inleiding heftiger zijn en de wond kan scheuren. kunt u er misschien er meer over vertellen hoe dat zit? nu hoop ik natuurlijk gewoon op tijd te bevallen, maar je weet maar nooit. alvast bedankt groetjes wendy.
Hoi Wendy, Inderdaad zijn we een stuk voorzichtiger en terughoudender bij inleidingen met een litteken in de baarmoeder (een keizersnede dus). Mocht dit wel zo zijn, dan proberen we het wel omdat de kans zeer groot is dat je vaginaal kan bevallen. Ook is dit sterk afhankelijk van het beleid van het ziekenhuis maar er zijn meerder opties om in te leiden. Dit kan op verschillende manieren. Dus dat maakt de kans alleen maar groter mocht je echt voorbij de 42 weken lopen. Gelukkig heb je nog 2 weken, ik hoop dus dat het ingrijpen inde natuur dus niet nodig is. Als dit toch wel zo moet zijn, dan is het natuurlijk zo. Succes met bevallen, groetjes, Japke