bekkenpijn?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LauraS1983, Jun 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

Dec 24, 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hallo,

Aangezien ik pas over 3 weken weer naar de gyn ga en pas volgende week bij de fysio terecht kan wou ik graag hier vast wat vragen...

Ik ben 10 weken zwanger en heb heel erg pijn in mijn stuitje en vlak naast mijn stuitje en regelmatig uitstraling naar mijn rechterbeen en pijn bij mijn schaambot.

Ik loop moeilijk en ook zitten is pijnlijk, liggen gaat het beste. Ik heb van mezelf al een rugvergroeiing (sheuermann) en zit tevens beetje los inelkaar waardoor ik ik zowieso snel pijnklachten heb...

Nu is mijn vraag: is dit echt bekkenpijn (en nu al zo erg?) of kans op bekkeninstabiliteit? en kan de pijn vanzelf minder worden of is het waarschijnlijker dat wanneer je groeit het erger wordt?

Nou sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt!

groetjes laura

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi laura,

Door de zwangerschapshormonen word het kraakbeen weker waardoor er nog meer beweging gaat onstaan. Omdat je daar ook al mee bekent bent denk ik niet dat het een vorm van bekkeninstabilitiet is maar een verergering van je eigen klachten. Het is raadzaam dit met je fysio op te nemen, evt je afspraak proberen te vervroegen als je er veel last van hebt.

Imke

Share This Page