Zwanger en skien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kaatje, 2 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vraag, ik ben nu 15 weken zwanger en ga volgende week op wintersport. Is dat een probleem??? Ik lees overal dat je mag sporten tot 20 weken. Overigens ben ik een uitstekende skier. Ik ben toch van plan om het te proberen, maar wat kan er fout gaan als ik val?????

    Ga in iedergeval geen gekke dingen doen en ga gewoon rustig naar beneden. Wat is verantwoord?? :rolleyes:
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Kaatje

    Skien mag in principe wel mits je ervaren bent en niet hoger gaat dan 2000 meter. De ervaringen met skien zijn van belang in verband met het veranderde evenwicht en daardoor meer vallen. De hoogte heeft te maken met de hoeveelheid zuurstof in de lucht, de ijle lucht.

    Er kan niet zoveel fout gaan als je een keer valt omdat je kindje goed is beschermd in je baarmoeder en je baarmoeder net boven je bekken uitkomt. Het wordt afgeraden om te skien vanaf de vijfde maand.

    Mocht je je niet prettig voelen, doe het dan rustig aan en neem zeker wat meer rustpauzes.

    Groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina