Het streepje dacht ik na korte tijd al te zien. Deze foto is na een 15 minuten genomen. Ik vind het ook lastig hoor
Ik zie wel een streepje, maar je zei gisteren dat je 4 dpo zat. Dan zou je vandaag op 5 dpo zitten en dan kan je onmogelijk zo'n streepje hebben. Heb je ovulatietesten gebruikt? Of je eisprong is eerder geweest dan gedacht, óf deze test reageert op je LH piek en je hebt nu dus pas je eisprong.
Als je donderdag je ovulatie hebt gehad kan je nu echt geen positieve test hebben. Een bevruchte eicel moet eerst delingen ondergaan tot ze een bepaald stadium bereikt en dan pas kan ze gaan innestelen. Dat is ten vroegste op dag 6. Dan moet de aanmaak van HCG nog beginnen. Dus of het klopt niet dat je je eisprong had op donderdag (wanneer was je meest positieve test?), of je basisniveau HCG ligt iets hoger en wordt gedetecteerd met deze test, of het is een indroger. Om deze reden moet je niet op 5 dpo al gaan testen, je maakt jezelf gek. Ik maak mij er ook schuldig aan hoor, heb vorige ronde getest op 7dpo omdat ik kwaaltjes had en niet helemaal zeker was van mijn ovulatietesten, kreeg ik ook van die vage streepjes die uiteindelijk niks waren...
Klopt, ik had vorige week nog 1 ovutest liggen en gebruikt omdat ik Mn ei voelde. Deze was knallend. Dus tja... lastig is het wat of niet. Als ik de foto in negatief zet zie je wel duidelijk het streepje
Als je maar 1 ovulatietest gedaan hebt kan je zo 2 dagen naast je eisprong zitten. Het zou namelijk kunnen dat de test eerder nog donkerder geweest zou zijn en dat je piek dus al voorbij was. Het voelen van je ei is heel onbetrouwbaar. Wat het ook is, positief testen op 5DPO kan gewoon echt niet. Dus of je bent een paar dagen verder, of de test is vals positief. Desalniettemin hoop ik op het eerste en dat hij in de komende dagen toch gaat oplopen. Ik gok zo dat er wel enkele testjes doorheen zullen gaan Welke test is dit trouwens?
Ja wie weet ben ik de eerste Maar idd ik weet het ook niet zo heel goed hoor, al zei mijn gevoel al vrij vroeg dat het raak is, heb ik vage soort ongesteldheidsklachten terwijl ik dit nooit heb. Maarja, we testen over een paar dagen weer en dan zien we wel. Dit is een action test Dank voor je reactie!
Heb je trouwens ooit eerder ovulatietesten gedaan, en dan wel zoals het hoort meerdere dagen na elkaar? Ik zie nu dat je al op CD 24 zit, de meeste vrouwen met een cyclus van 28-29 dagen ovuleren rond dag 14. Het kan natuurlijk dat jij (net als ik) een late ovulatie hebt, maar als jij gewoon ook op dag 14 ovuleert zou je nu op 9DPO zitten wat een positieve test in een ander daglicht stelt.
Het zou zomaar kunnen, ik ben het spoor nu een beetje kwijt geloof ik Ik heb een aantal jaar geleden toen we voor de eerste keer zwanger wilden worden ovutesten gebruikt, omdat ik elke maand mijn ei voelde (wat blijkt dus onberouwbaar te zijn) en in die hele week geklust met resultaat. In die week zag ik ook de dag voor ik steekjes kreeg een lichte test en 2 dagen later een knaller en daarna nam hij weer af. Die van vorige week had de buurvrouw nog liggen en aan mij gegeven een paar weken geleden dus vandaar die eenmalige. Als ik in mijn kalender kijk heb ik op dag 13 denk ik mijn ovulatie gehad, dan zou het inderdaad kunnen kloppen en klopt mijn berekening niet helemaal geloof ik... Ik snap het even niet meer Denk dat ik morgen maar een Kv5 ga doen en zien wat deze doet.
Wanneer had je knal ovu test?? Als dat afgelopen donderdag was dan was uiterlijk zaterdag je eisprong en zit je nu op 3 dpo. Onmogelijk voor een posi test. Hoelang ben je nu van je pil oid af en hoe lang waren al je vorige pilloze cycli?
Ze heeft dus maar 1 ovulatietest gedaan, dus daarmee weet je niet zoveel... Bij sommige vrouwen daalt het LH traag na de eisprong en hou je dus enkele dagen een positieve test...
Ik gebruik geen anticonceptiemiddelen meer sinds 4 jaar, dus mijn cyclus is niet ontregeld. Die ovutest was van woensdagochtend.
Ok dus ovu op woensdag is uiterlijk vrijdag je ei en dus nu 4 dpo. Nog steeds onmogelijk om al posi te testen. Maar hoe langen waren al je cycli hiervoor dan de afgelopen 3 jaar?
28-29 dagen altijd. Heel regelmatig. Maar ik denk dat het een valse test was hoor. Het lijkt mij ook te bizar nu al positief te testen.
Ja ik denk eerder dat je ernaast zit met je ovulatie en dat je al meer DPO bent (8-9) Ben benieuwd naar je testen de komende dagen.
Maar bijvoorbeeld 5 dagen na de eisprong nog steeds een posi ovu is echt niet mogelijk (behalve als je kv testen gebruikt want die zijn vaak vals posi ) Daarbij blijkt dat als men ook gaat tempen naast de ovu's dat de eisprong toch echt pas na de posi testen plaatsvind en niet tijdens de posi testen. 2-3 dagen een posi ovu en daarna pas je eisprong komt heel vaak voor namelijk.
Ja het kan ook nog 1-2 dagen duren voordat je temperatuur op een ovulatie reageert. Ik heb al eerder een artikel geplaatst, is een soort samenvatting van allerlei onderzoeken die in de jaren 80-90 zijn gedaan waarvan de meeste nu niet meer door een ethische commissie zouden komen, daaruit blijkt dat 90% vd vrouwen de eisprong heeft binnen 16-48u (mediaan 36u) nadat het LH begint te stijgen. Als je kijkt naar het interval tussen de echte piek (dus het maximale LH level) en het moment van ovulatie dan ligt dat gemiddelde eerder rond de 16u. Er zit wat verschil tussen de onderzoeken, sommige kijken ook naar de LH piek in het bloed (daar is de piek eerder te zien dan in urine), maar alles bij elkaar gaat het toch om een hoop vrouwen. Ik ben het er helemaal mee eens dat dit geen positieve test kan zijn op 4-5 DPO, daarom denk ik dus dat de ovulatie eerder is geweest. Uitgaande van haar cycluslengte lijkt dat ook meer waarschijnlijk, en 1 geisoleerd afgenomen ovulatietest (in de ochtend) waarvan we de gevoeligheid niet weten en waarvan we ook niet gezien hebben hoe donker dat streepje is lijkt mij niet een hele goede om van uit te gaan. Dus ik ben heel benieuwd wat de komende dagen gaan brengen. Ik heb overigens het artikel erbij gezet.