Als je stopt met de pil, hoe is de menstruatie dan? Voordat ik aan de pil was, was ik eigenlijk wel vrij hevig ongesteld iedere keer. Sinds ik met de pil (mycrogynon 30) ben begonnen is dat stukken minder erg (gelukkig) Ben 8 jaar aan de pil. Blijft het minder als ik niet meer slik? of wordt het dan weer meer? Greetz Me
Hoi, Vaak hoor je dat de cyclus zoals je die gewend was, na het stoppen terug komt. Was je onregelmatig, dan zal dat nu ook wel zo zijn, was je regelmatig, dan nu ook. Maar dat is niet altijd zo, het kan ook zijn dat deze 'regel' voor jou niet opgaat. En, vaak verandert de cyclus in de loop van het eerste halfjaar / jaar na het stoppen ook nog. Geen eenduidig antwoord dus, maar wel heel veel succes gewenst!
Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren hoe m'n cyclus was voor dat ik begon met de pil Is al weer 8 jaar geleden hihi.. Maar binnenkort zal het me wel helder zijn, als ik stop..... Racebabe
Ik ga er vanuit dat het weer wordt voor ik aan de pil was. Ik had een cyclus van 31 dagen, en was ca. 6 dagen ongesteld, met enorme menstruatie krampen. Mijn eerste pil was mercilon. Maar nadat ik hoorde dat je daa een verhoogde kans op trombose op hebt ben ik overgestapt naar microgynon 30.
Ik zie er tegen op om weer te gan menstrueren na het stoppen met de pil, ik was altijd heftig ongi en had vreselijk last van krampen, zo erg dat ik toen niet eens naar school kon, omdat ik m`n lakens kapot trapte van de pijn en zo misselijk was dat ik niets binnen hield! Wie weet of hier iets tegen is om dat te verminderen. Pijnstillers en naproxen hielpen allemaal niet, alleen 1000mg paracetamol zetpillen verminderde het ietsjes
Ik heb nog steeds wel krampen (heeft de pil niet heel erg veel mee geholpen ) Ik gebruik Ibuprofen, maar dat mag ik eigenlijk niet hebben. Ik heb wel baat gehad bij Paracetamol Smelttablet (gewone paracetamol helpt ook niet, ookal neem ik er 2 tegelijk in). Verder drink ik Maandbalans thee van Zonnatura en gebruik ik Ovasan (Homeopathische) druppels. En slaap ik met de oude vertrouwde kersenpittenkruik. Maar ook mijn krampen waren voor de pil zo heftig dat ik ziek van school naar huis moest en dan doodziek op bed lag. Ik ben erg bang dat dat weer gaat gebeuren zodra ik stop met de pil. Deze maand ga ik voor het eerst experimenteren met een zalf voor je buik dat de pijn zou moeten verlichten. Het is van de ETOS, en er zitten alleen maar kruidenextracten in. Volgens mij heet het intiemzalf... maar het is dus voor uitwenidg gebruik op de buik.
Nou, het word in ieder geval maar afwachten wat het doet als ik stop met de pil. hoop natuurlijk dat het wel minder pijnlijk en minder hevig word dan voorheen. ons plan is om na de bouwvak te stoppen met de pil.... Dus ben benieuwd.
hoi ik ben 14 jaar geleden begonnen met de pil omdat ik zo veel bloed verloor dat ik er bloedarmoede door kreeg. met de pil ook de microgynon 30 werd het beter. ik ben nu voor de eerste keer na pilbloeding weer ongi geworden en maar nu dus weer net zo erg als voor de pil. maar goed iedereen is natuurlijk anders. gr patricia