Ik ben nu 4 maanden gestopt met de pil. Vooral deze maand rond de menstruatie heb ik erg veel last van puistjes gekregen. Het lijkt elke maand erger te worden. Ik ben nu 23 en heb het nooit tijdens de pil gehad. Heeft iemand tips om dit tegen te gaan? Ik maak mijn gezicht goed schoon en heb hydraterende dag en nachtcreme van Lancome... groetjes, Elisah
Hai Elisah, Ik herken dit probleem, ik had er ook nooit last van maar ben al ruim een half jaar gestopt met de pil en had tijdens mijn pilgebruik ook nooit last van puistjes. Op m'n gezicht valt het nog wel mee maar m'n decollete en m'n bovenrug is erger. Nu is dat nog niet zo'n probleem maar als het straks beter weer wordt vind ik het toch wel vervelend. Maar ik had toen ergens op internet gelezen dat ze van Vichy een lijn hebben (Normaderm) tegen puistjes, ok het kost wel wat maar ik merk heel duidelijk het verschil. Het droogt je huid wel wat uit maar ik gebruik op advies van de apotheek een goede hydraterende dagcreme erbij dus heb daar eigenlijk niet zo'n last van. En van Normaderm gebruik ik 's-ochtends en 's-avonds de reinigingsgel en de lotion en 's-avonds daarbij nog de scrub en de nachtverzorging. Overdag gebruik ik dan een dagcreme van Vichy van een andere lijn. Ook schijnt het zalfje Benzoyl peroxide wel te helpen, maar heb dat zelf nog niet gebruikt. En verder... drink ik veel water en probeer chocola en mayo enz te mijden, al lukt dat niet altijd (zeker niet nu er al paaseitjes in de winkel liggen ) Sterkte ermee!
Hoi, Ik gebruik Clindamicine (dat is op recept, het is een antibioticum voor op de huid) en de benzoylperoxide-creme. Beide zijn alleen een aanrader als het echt te heftig is, de acne. Zeker de creme is echt niet heel prettig voor je huid. Bij mij werkt het ook goed om vaak te stomen, dan kun je daarna je gezicht nog beter schoonmaken.
hier ook een gebergte in mijn gezicht, decol. en rug.veschrikkelijk! heb nu 2 cremetjes meegekregen van de huisarts Eryacne.. voor overdag en snachts een andere creme want die mag je niet blootstellen aan de zon. maar die gebruik ik nu niet omdat het schadelijk kan zijn voor je ongeboren kindje. eryacne werkt heel fijn en trekt ontzettend snel in.
Ja ik...ben 11 jaar terug aan de pil gegaan omdat ik zoveel puistjes had. Ben nu bijna een maand van de pil af en heb alweer 4 pukkels in mn gezicht...! Dat beloofd nog wat (hihi)
heb vorige week ook de zalf benzoyl peroxyde van men huisarts voorgeschreven gekregen en dan nog differin gel voor men rug en borst . men gezicht is nu wel beetje geirriteerd maar het is al wel veeeeel beter ben ik blij om want was geen zicht! . het spijtige aan de zalf is dat die afgaat op je kussensloop en op je kleren enzo dus best oude lakens te gebruiken! is wel een stinkend en straf goedje maar als het werkt!
Veel puistjes-klachten dus na het stoppen met de pil, terwijl ik echt dacht een van de weinigen te zijn daarmee... Maar alle dames met deze klachten, hebben die ook een onregelmatige of helemaal uitblijvende menstruatie? Volgens mij gaat dat wel met elkaar samen en ik ben heel benieuwd hoe dat voor anderen verder verloopt / is verlopen.
Ben al 7 maand gestopt met de pil en heb sindsdien ook ongelooflijk veel last van puisten in mijn gezicht. Mijn cyclus is ongeveer wel regelmatig, die ligt tussen de 30 en 34 dagen. Ik gebruik dermaphil om smorgens te reingigen en dan een dagcreme AKN. Ben hier niet zeer tevreden mee, maar vele cremes mogen niet gebruikt worden als je zwanger wil worden.
Ik heb idd ook geen regelmatige cyclus. Ik ben zo vroeg aan de pil gegaan dat mijn lichaam zich nooit heeft kunnen ontwikkelen. Daar is het nu dus mee bezig. Volgens de dok tenminste. Ze zegt dat het minimaal een jaar duurt voordat alles een beetje normaal wordt....
Ik heb vroeger ook veel last gehad van puistjes. Ik heb toen Benzac gebruikt, dit kon je zo bij de apotheek halen. Of het schadelijk is voor je ongeboren kindje weet ik zo niet. Bij mij hielp het altijd goed