Hallo dames Ik post dit bericht niet echt om een oplossing te krijgen (geduld hebben is waarschijnlijk het enige wat ik kan doen) maar gewoon om eventjes mijn hart te luchten. Ik ben eind maart dit jaar gestopt met de pil (mercilon) en sindsdien heb ik nog altijd geen natuurlijke menstruatie gekregen. Eind juni ben ik wel naar de huisarts geweest omdat ik me toch wel ongerust maakte, hij heeft bloed genomen en daaruit bleek dat mijn hormoonwaarden grotendeels normaal waren, alleen had ik te weinig van een bepaald hormoon waardoor ik niet ongesteld werd, kan even niet op de naam komen van het hormmon maar hij zei dat dit veel voorkomt na pilstop, oftewel bij cysten op de eierstokken. De huisarts heeft me toen duphaston voorgeschreven om mijn menstruatie uit te lokken, dit is gelukt, maar ja, het zijn natuurlijk geen echte maandstonden aangezien er geen eisprong heeft plaatsgevonden. Mijn hoop was toen wel dat na die bloeding alles terug in gang zou schieten maar tot op heden nog steeds niets gezien. Ik heb dus al bijna een halfjaar geen menstruatie meer gehad. Maandag heb ik wel een afspraak met de gynaecoloog, dus al mijn hoop is daar nu op gevestigd. Ik ben zo bang dat er iets mis is, bijvoorbeeld dat ik cysten op mijn eierstokken heb. Ik voel me zo gefrustreerd op dit moment, de kinderwens is echt enorm groot en door deze uitblijvende menstruatie is er natuurlijk geen kans op zwangerschap.. Zijn er vrouwen die zoiets soortgelijks hebben meegemaakt en hoe het toen is afgelopen? Is de cyclus uiteindelijk terug normaal geworden? Ik ben echt op zoek naar dat sprankeltje hoop waardoor ik er terug vertrouwen in krijg.. Bedankt om naar mijn verhaal te luisteren.. Moest gewoon even mijn hartje luchten.. Liefs, Ellen
Hoi Ellen, Ik ben zelf nog maar sinds vorige week gestopt dus ik heb hier geen ervaring mee. Maar, ik weet niet hoeveel je al gelezen hebt, misschien staat er wat op dit forum? (archief) Ik hoop dat je maandag wat meer duidelijkheid krijgt en dat er een oplossing is. Veel sterkte en houd de moed er in he meis. It aint over till it's over! -x- Kweenie
Hoi Ellen, Wat rot voor je dat het kuurtje niets veranderd heeft, succes bij de gyn vandaag, ben benieuwd hoe dat afloopt. Wat grappig om te zien hoe ha reageren, mijn ha ging andersom te werk, ik heb vandaag eerst een echo om te zien of mijn eierstokken goed zijn (geen cysten en verstoppingen ed) en dan gaan we daarna pas kijken of zo'n kuurtje kan helpen. Oh ja ok ben nu 4 maanden terug gestopt, je loopt er dus toch nog 2 voor. Heel veel succes Liefs Petra
Hallo Petra Ja, ik lees op forums ook verschillende dingen over de werkwijze van huisartsen Gelukkig kan je hier in België zelf een afspraak maken met een gynaecoloog, in Nederland moet je doorverwezen worden niet? Lijkt me soms echt lastig als je huisarts niet wil meewerken. Ik wens je vandaag ook veel succes bij de echo! Hopelijk is er bij ons beide niets mis en word onze cyclus terug normaal. Laat iets weten hoe het is afgelopen. Liefs, Ellen
Hallo iedereen Ik ben vandaag dus naar de gynaecoloog geweest en nu blijkt dat ik cystjes op mijn eierstokken heb (PCO). Ik moet nu 10 dagen duphaston nemen om m'n menstruatie uit te lokken en daarna moet ik met clomid starten. Ik heb er nu eigenlijk wel terug vertrouwen in, heb gelezen dat er veel vrouwen snel zwanger zijn geworden met clomid. Ik ben nu eindelijk van de onzekerheid af en weet nu waar ik aan toe ben, ben echt blij dat ik een afspraak heb gemaakt, eigenlijk had ik het al veel eerder moeten doen. Petra, hoe is het bij jou afgelopen? Liefs, Ellen
Hoi ellen, Ik heb gisteren die echo gehad, en de mevrouw die dat deed mocht er niets van zeggen, ze heeft er wel een arts bijgeroepen en die heeft gezegt dat er wel iets zat aan de rechterkant, maar dat de uitslag hoe en wat ik een vrijdag na 3 uur pas kan gaan halen bij de ha. stom he!!!! maken ze je eerst bezorgt door te zeggen dat er iets niet normaals te zien is, krijg je vervolgens nog niets te horen. Ben blij dat er voor jou nu een beetje duidelijkheid is, en wens je heel veel geluk met de clomid, heb er inderdaad al veel goeds over gehoord. ik hou je op de hoogte. liefs Petra