Menstruatie na prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lady79, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    HELP!

    Ik ben sinds okt 2006 gestopt met de prikpil.
    Op 24 juli 2007 voor het eerst weer "echt" ongesteld geworden.
    6 dagen later verloor ik weer een dag of 3 wat bloed.
    Sinsdien niets meer.
    Heb wel een test gedaan, maar die was negatief.....
    Ik vind dat het ontpillen wel heel lang duurt zo.
    Wie heeft hier ook ervaring mee, en wie kan mij vertellen wanneer ik nu vruchtbaar ben...
    Ik weet het echt niet meer hoor!

    Groetjes, Lady79

    [​IMG]
     
  2. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Niemand? :cry:
     
  3. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Lady, ja ikke hoor, ik heb er ook ervaring mee enne onze data zijn precies hetzelfde, haha.

    Ik heb mijn laatste prikpil okt. 2006 gehad. En ben op 24/7 voor de 2e x ongi geworden.
    In april alleen een keer een bruine veeg, heeft niet doorgezet.
    24/6 mijn eerste echte ongi, 5 dagen lang.
    En dus 24/7 mijn 2e ongi welke wel 9 dagen heeft geduurd.
    Daarna was het over en na 3 dagen weer wat bloed, daarna weer weg en daarna 2-3 dagen wat bruine vegen.
    30/8 is dus nu mijn 3e ongi.

    Het komt wel goed hoor, als ik dat van mij met dat van jou vergelijk.
    Ook dacht ik geen eisprong te hebben, maar bleek deze wel gehad te hebben allen zo tussen dag 25 en 29. Dus een wat langere cyclus gehad.

    Geef de moed niet op hoor.
    Succes.
     
  4. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Hey Mieke8,

    Je wilt niet weten hoe blij ik ben met jou antwoord!
    Ik kreeg echt het idee dat ik de enige was.....
    Nergens op internet is hier verder iets over terug te vinden en ik begon me nu echt een beetje zorgen te maken.
    Vooral ook omdat mijn ha zo lakoniek deed!
    Heel erg bedankt voor je antwoord!
    (we hebben dezelfde cycles zo een beetje, zouden we ook tegelijk zwanger worden?Ha ha, en dan wel deze ronde al hé?)

    Liefs, Lady79
     
  5. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    In eerste instantie was mijn huisarts ook heel terughoudend, mede omdat dit nu eenmaal de nawerking is van de prikpil.

    Heb hem in juli gebeld en uitgelegd dat ik eigenlijk heel onzeker was wanneer alles echt opgang zou komen en of ik wel een eisprong zou hebben.
    En aangegeven gezien mijn leeftijd, dat ik toch niet nog eens 1-15 jaar (emotioneel) verder wil zijn en dat er dan pas actie ondernomen zou kunnen worden.
    Heb hem toen dus om een doorverwijzing naar een gynaecoloog gevraagd, omdat ik gewoon gerust gesteld wil worden dat alles werkt, zowel bij mij al bij mijn mannetje.
    Dus we hebben vorige week die afspraak gehad en dat voelde gewoon wel lekker.
    Ik hoor liever vroegtijdig als er iets is wat het zwangerraken bemoeilijkt dan over 1,5 jaar. Mede omdat ik dan alweer 37 zou zijn. En ik dat echt te laat vind.

    Maar goed terugkomende op de prikpil.
    Vond het echt een ideaal anticonceptiemiddel, maar dat was echt omdat ik nooit geen kids wilde, nu sinds vorig jaar is dat gevoel 180° omgeslagen en wil ik dolgraag. En baal ik ontzettend van het feit dat ik ooit die prikpil heb genomen, haha. Maar ja het is nu eenmaal niet anders.

    Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden van het verloop van alles. Er zijn hier weinig meiden die de prikpil hebben gehad, kom zo nu en dan iemand tegen hoor.
    Had er destijds zelf ook een topic over geopend, maar ook weinig reacties op gehad.
    Wel weet ik dat het bij mij redelijk snel opgang is gekomen, er zijn ook meiden bij die na een jaar na het stoppen nog niks geen ongi hebben.
    Dus we hebben geluk, haha.

    Enne ga ook voor deze ronde. Alhoewel ik nog wel erg onzeker ben over mijn eisprong en wanneer ik deze ongeveer kan verwachten gezien mijn laatste cyclus. Dit is mijn 2e cyclus dat ik nu temp en dit bij hou op fertilityfriend.com.

    Mieke
     
  6. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Hoi Mieke,

    Ja, misschien moet ik ook wel wat meer op mijn strepen gaan staan.
    Je hebt ook gelijk, beter nu weten dat het misschien zo makkelijk gaat als dat we 1.5 jaar verder zijn!
    Voor mij was de prikpil ook echt ideaal!Nooit ongesteld enzo.
    En ik had de huisarts wel nadrukkelijk gevraagd of er een verschil was met de gewone pil, hij zei dus van niet.
    Dit blijft ie ook gewoon volhouden, en daar baal ik een beetje van.
    Ik heb mijn vraag ook uitgezet aan de verloskundige van deze site en hoop zo ook meer duidelijkheid te krijgen.
    Zou het idd fijn vinden als we elkaar een beetje op de hoogte kunnen houden, dan weten we van elkaar wat ons eventueel nog te wachten staat!
    Ik wens je iig veel succes met de uitslag, maar die zal ongetwijfeld goed zijn!

    Liefs, Lady79
     
  7. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je, hoop ook dat deze positief is.
    Mijn liefje moet ook zijn zaadjes inleveren en die worden ook gecheck.
    Jij ook heel veel succes en ik ben benieuwd wat de verloskundige hier er over te zeggen heeft.

    Fijn weekend.
    Mieke
     
  8. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Ik hou je op de hoogte van het antwoord!

    Jij ook fijn weekend!
     
  9. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Hey Mieke,

    Ik heb helaas nog geen (duidelijk) antwoord gehad van de verloskundige.
    Ik heb mijn vraag opnieuw gesteld, dus ik hoop snel meer te weten en dan zal ik het antwoord erbij zetten!

    Liefs, Lady79
     

Deel Deze Pagina