Ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ssgerundt, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Welke ovulatietest's hebben jullie gebruikt of gebruiken jullie nog en hoeveel hebben jullie de eerste keer besteld?

Hoe veel heb je +/- in een maand nodig???

Wie ze toch gaan bestellen :)

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik gebruik die van zwanger&kids. Het ligt er een beetje aan hoeveel je er per maand gebruikt. De eerste maand kan het wat meer zijn omdat je dan echt op zoek moet naar je eisprong soms en dus op tijd moet beginnen. In het begin gebruikte ik er denk ik wel een stuk of vijf, zes. Nu (na paar maanden) nog maar drie ofzo denk ik...

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Oja, ik bestel er altijd stuk of tien en dan die waar je overheen kan plassen. Zijn wel wat duurder dan dipsticks, maar persoonlijk vind ik dat teveel gedoe (plassen in een potje is niet mijn talent zullen we maar zeggen... )

4. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik bestel ze online via Sensitest, wordt bezorgt in een blanco envelop.
    Ik gebruik er 4 a 5 per maand, zodra ik ongeveer weet wanneer de belangrijke dagen zijn begin ik. Gebruikt de dipsticks

5. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    ben hier ook wel benieuwd naar..
    want wil ze misschien binnenkort ook gaan gebruiken (voel mijn ei niet)
    maar hoorde dat je wel rond hetzelfde tijdstip moet gaan gebruiken?? en het liefst in de middag??
    en wanneer begin je dan met het gebruiken daarvan??
    rond de 8e??
    ben helemaal een newbie qua dit haha
    willen jullie mijn vragen beantwoorden??
    liefs

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik gebruik de digitale ovu testen van clearblue, wel aardig prijzig maar je hebt geen "gezeik" met streepjes turen...

7. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    ik had de testen van sensitest, dipsticks. was prima te doen hoor maar ben er toch mee gestopt. ik zag een hele week lang hetzelfde streepje en geen pieken ofzo..
    en ik vond dat ik er in mijn hoofd heel veel mee bezig ging zijn en dat werkt ook averechts heb ik gehoord.

ik kan morgen testen, heb een rare cyclus en als ik niet zwanger ben dan gaan we gewoon zonder testen weer op naar de volgende ronde.

wel kijk en voel ik naar/aan mijn lichaam. ik voel naar mijn baarmoederstand en kijk naar mijn slijm. ik douche elke dag, dus het is een kleine moeite om het in de gaten te houden. dit is de eerste ronde dat ik dat bijhoud en misschien is het deze keer wel raak!:D:(

8. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik moet zeggen bij de dipsticks van sensitest zie ik altijd wel duidelijk de streepjes en ze zijn niet zo duur.
    Ik weet dat mijn vruchtbare dagen na zo'n 14 dagen zijn dus begin ik op dag 12. Ik heb ze ook even tijdelijk niet gebruikt omdat ik daardoor voor mijn gevoel alleen maar met zwanger zijn bezig was maar sinds afgelopen maand heb ik ze maar weer uit de kast gepakt.
    Sinds afgelopen maand zijn mijn belangrijke dagen na 14 dagen maar heb ook een tijd gehad dat het na 16 dagen was, dus ik vind de testen erg handig, anders ben je toch op verkeerde dagen aan het klussen

9. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ik gebruik de digitaletesten van clearblue en dan heb ik er meestal 3 of 4 nodig per maand.

als je op internet zoekt kun je ze goedkoper vinden. in de winkel betaal je 32 euro voor 7 stuks en ik heb via internet 20 stuks besteld voor 40 euro. scheelt aardig wat en je hebt niet het gedoe met wazige streepjes. zodat je nog niet weet of je wel of niet je eisprong hebt...

10. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    dames even een vraag ik wil deze maand nog met ovulatie testen gaan beginnen Ik weeet al wel dat ik zeg maar de kortste cyclus moet aan houden en dan testen maar moet ik dan dagelijks testen tot aan me ongie of hoe moet ik het aanpakken ???Ik heb maar 9 testen heb ze van me vriendin gekregen is dat genoeg of moet ik bijbestellen.................????

11. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    je eisprong is ongeveer 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie.

dus als je bijvoorbeeld op 1 mei je menstruatie begint is je eisprong ongveer rond 15 mei.... ik begin meestal een dag of 2/3 van te voren met testen.

het ligt ook weer aan hoelang je cyclus is, als je een onregelmatige cyclus hebt kan het weer heel ander zijn,

12. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland

Ik heb dus me ongie gehad op 10 mei en had een cyclus van 33 dagen.............Ik heb geen idee wanneer ik er mee moet beginnen heb al gegoogeld maar word daar ook niet wijzer van...........;)

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je kortste cyclus is 30 zie ik, dan zou je ei op dag 16 vallen (ervan uitgaande dat je lf 14 is). ik zou dan beginnen op dag 12 en dan doortesten tot je een piek hebt... zou dus zomaar een week later kunnen zijn omdat je ook langere cycli hebt gehad.

14. onbekend1

onbekend1 Actief lid

30 aug 2010
    361
    76
    28
    Bediende
    Somewhere
    ik heb tot nu toe die van sensitest gebruik, dipsticks. Er staat een gebruiksaanwijzing bij. Normaal gezien moet je het gemiddelde van je cyclus nemen en dan staat er in de gebruiksaanwijzing wanneer je moet beginnen. het beste is rond de middag te testen, zeker NIET met ochtendurine, want het is pas smorgens dat LH wordt aangemaakt.

ik wacht deze maand nog mijn ongi af (hopelijk dat ie niet doorkomt natuurlijk). Ik wil dan voor volgende maand ook die van clearblue gebruiken en de gewone dipsticks maar dan van zwanger en kids. Je hebt daar verschillende voordeelpaketten...

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mag ik vragen waar je ze besteld?!

16. Locusta

Locusta Niet meer actief

Bedoel je 20 testen van clearblue? Zou je me de link naar de webshop (via pb?) willen geven? :)

17. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Waar heb je die besteld, als ik mag vragen?
    En wanneer beginnen jullie met de eerste test?
    Ik heb een cyclus van 24-28 dagen...

Deel Deze Pagina