Zo (seksueel) gefrustreerd!!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MommyOwl, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik moet dit echt even van me afschrijven.

Laten we allereerst even voorop stellen dat ik ABSOLUUT nog niet klaar ben voor een tweede kindje. Waarschijnlijk over een paar jaar wel. Een goede anticonceptie voor nu is dus een must.

En daar ligt nou juist het probleem. Er zijn zooooo veel anticonceptie methoden. En toevallig vallen de meesten meteen af voor mij :( :x

Ik heb in mijn leven zo ontzettend veel soorten anticonceptie geprobeerd. En ben er achter gekomen dat hormonale anticonceptie bij mij depressie veroorzaakt. Zelfs de Mirena. Alles met hormonen valt dus al af. Bovendien geef ik nog steeds borstvoeding, dus zijn vele hormonale anticonceptie niet eens geschikt voor mij op het moment.

Dus blijft er alleen nog niet-hormonale methoden over. En dat zijn er maar weinig: koperspiraaltjes, condooms, pessarium(achtig), of sterilisatie. Nou, sterilisatie valt sowieso al af, omdat we over een paar jaar nog een kindje willen. Een FemCap blijft bij mij niet goed zitten en doet bovendien pijn (ja, ik had wel de juiste maat). Maar ik vind een pessarium bovendien ook niet betrouwbaar genoeg (ik wil op het moment écht niet zwanger worden). Koperspiraaltjes zakken, overigens net zoals de Mirena destijds, bij mij uit. Spiraaltjes blijven gewoon niet zitten bij mij. Op het moment wordt uitgezocht of ik toevallig een afwijking in mijn baarmoeder heb, want ook mijn zwangerschap is bepaald niet normaal verlopen. Maar het zal nog een tijd duren voordat we hier duidelijkheid over hebben. Helaas betekent dat ook dat de plaatsing van een GyneFix spiraal ook zal moeten wachten.

Dus... er blijven voorlopig alleen condooms over... En ook daarvan vind ik de betrouwbaarheid niet voldoende. Mijn man en ik hebben 2 jaar lang alleen condooms gebruikt, voor mijn zwangerschap. Dat ging opzich wel goed, maar tussentijds heb ik wel één keer een vreemde cyclus gehad. Ik voel elke maand duidelijk mijn eisprong, en zo ook die keer. Alleen duurde mijn luteale fase niet 14 dagen, zoals normaal bij mij, maar 22 dagen! :$ Op de 21e dag heb ik toen een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. En de dag daarna werd ik alsnog flink ongesteld. Nu terugdenkende, vermoed ik dus dat ik toen wellicht wel zwanger was, maar dat het een miskraam werd. Had ik eerder getest, dan had ik misschien wel een tuurstreepje kunnen ontdekken, zoals ik een half jaar later zag in oktober 2013, toen ik ook (weer?) een miskraam kreeg. Maar we zullen het nooit weten... Maar het geeft me wel genoeg reden om te denken dat condooms niet de betrouwbaarheid geven die ik op het moment zoek.

En nu??? Nu zit ik met mijn handen in het haar. En mijn man ook. Voorlopig is er geen anticonceptie beschikbaar die geschikt is voor mij :( Inmiddels hebben wij al 2 jaar nauwelijks seks... En staan we beiden op ontploffen! De intimiteit binnen onze relatie begint er nu onder te lijden en we voelen ons met de dag ellendiger.

Aaaaaaaargh, dit is zo rot!! :x

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Klinkt misschien flauw, maar je hoeft het toch niet per se op die manier te doen?

Met wat hulpmiddelen en naja je kunt het verder zelf eens verzinnen.... Geef het eens een kans :)

Succes in ingeval !

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Condooms zijn bij goed gebruik echt wel betrouwbaar. Ik denk zelf wel dat je test posi was geweest als je de dag erna nog een menstruatie had, dat over tijd gaan kan alleen maar door een ingenesteld vruchtje zijn. Of je had een latere eisprong die maand, maar dan was er sowieso geen zwangerschap.

Wij hebben voordat we voor zwangerschap gingen echt jaren condooms gebruikt, wel altijd goed gekeken of er geen scheurtje was en zeker met vruchtbare dagen gelijk een jasje erom en niet pas tegen het einde.
    Je kunt dus ook ovtesten gebruiken en voor die tijd het niet doen, pas als je zeker weet dat eisprong geweest is door bijv. Tempen dan vrijen met condoom. Dan kàn je eigenlijk niet zwanger raken en heb je toch een halve maand de tijd om het gezellig te hebben;)

Als je dan nog zwanger wordt dan wil het kindje wel heeeel graag komen .

Elke anticonceptie methode heeft een risico, wil je het echt 100% safe dan moet je dus aan geheelonthouding doen maar of dat nou goed is voor je relatie???: D

Ik ben echt een beetje tegen hormonale ac, hoor er zoveel ellende van en een cyclus geeft heel veel inzicht in gezondheid.

Succes!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik lees mee hier hetzelfde probleem..
    Alleen wil mijn man echt geen kinderen meer.
    Ik heb ook van alles geprobeerd.
    Cerazette, nog 2 soorten pillen, implanon en nu heb ik de nuvaring maar is het ook niet.
    Ik voel me er ech t niet prettig bij.
    Sterrilisatie van 1 van beide is alleen nog een optie, maar daar heb ik heel veel moeite mee al ben ik ef wel over na aan het denken.
    Alleen heb ik gehoord dat je menstruatie daar erger van wordt en daar zit ik niet op te wachten en mij n man durft niet.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben condooms gebruikt, totdat mijn man zich liet steriliseren. Ze zijn echt wel betrouwbaar hoor, niet 100%, maar dat is geen enkele anti-conceptie behalve het niet meer doen ;) Zelf zwanger geworden door de pil heen en ik wilde verder geen 'gedoe' aan mijn lijf, dus condooms waren de enige optie.

Denk persoonlijk ook niet dat die ene uitschieter in je cycli een zwangerschap geweest is. Soms heb je uitschieters, hoe regelmatig een cyclus ook was of is.

6. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hihi, ja zo doen we het nu meestal voor mijn eisprong. Een andere manier is er even niet, dus dan maar zo. Maar ja, het is eerlijk gezegd niet meer bevredigend, voor ons beiden niet meer :(

Ik had toen duidelijk mijn eisprong gehad, geen twijfel over mogelijk. En het is goed mogelijk dat de test negatief was de dag voor mijn menstruatie toen, terwijl ik wellicht toch zwanger was geweest, omdat ik dit precies ook zo heb meegemaakt met mijn andere miskraam: op mijn NOD een positieve test, de dagen erna een steeds lichter wordend streepje, en de dag voor de miskraam een omo-witte test. Maar ja, wat ik zei, echt zekerheid hebben we natuurlijk niet of het nou wel of niet een zwangerschap was door de condooms heen. Ik vond het in ieder geval verdacht dat mijn symptomen (terugdenkend) erg veel leken op mijn miskraam van oktober 2013...

Nu hebben we inderdaad geen seks voordat mijn eisprong is geweest. Pas wanneer die zeker weten geweest is, en dan nog een paar dagen later, dan pas hebben we seks met condoom. Heel soms. Als ik het aandurf (ik ben gewoon heel panisch voor een zwangerschap nu :) ) Helaas hebben we dan maar 3 dagen om het gezellig te hebben, want daarna begin ik al te spotten (altijd al een week voor mijn verwachte menstruatie, zucht) en zit alles onder het bloed als we dan seks hebben :( Bleh

Dus, de laatste maanden doen we inderdaad aan geheelonthouding... Leuk man... nou, dat is dus inderdaad echt funest voor je relatie. Maar ik ben gewoon te bang om zwanger te raken. Ik durf dus nu niet eens meer na mijn eisprong seks te hebben. En "hulpmiddelen" gebruiken voel ik me nu ongemakkelijk bij, omdat het echt niet meer bevredigt.

Volgens mij maak ik het mezelf ook gewoon (onnodig) moeilijk :):D

Oxbow: Ben "blij" dat jij je herkent in mijn situatie :) Lotgenoot :D Mijn man en ik hebben laatst serieus zitten praten over sterilisatie voor mij na ons tweede kind in de toekomst. Maar ik moet me daar nog even flink in gaan verdiepen, voordat ik die beslissing durf te nemen op dat moment.

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Combinatie condoom en periodieke onthouding? Lijkt me dan het meest betrouwbaar.

8. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Zou ik ook zeggen maar zo te lezen doet ze dat al. Ik denk dat het toch op dit moment voor jou de beste oplossing is en je het misschien toch een beetje los moet laten. Zo kun je ook niet echt genieten op de momenten dat het wel kan.

9. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Klopt, combinatie condoom en periodieke onthouding doen we al.

Je hebt gelijk, ik moet het ook los laten. Maar ik vind dat zo moeilijk. Ik ben gewoon zo ontzettend bang om zwanger te raken. De angst is echt verlammend :( Het is nu zelfs zo erg geworden, dat ik zelfs ongemakkelijk word als mijn man mij maar een knuffel probeert te geven. Da's toch te zot voor woorden?! :)

Ik vraag mij ook af waar die verlammende angst vandaan komt. Waarom ben ik zó bang voor een zwangerschap... Misschien moet ik hier maar eens mee verder, want gezond zijn deze gevoelens zeker niet :(

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik denk dat je de vraag in je laatste berichtje zelf al hebt beantwoord... Ook ik kan geen hormonale anticonceptie gebruiken wegens stollingsproblemen. Daarbij een heel gevoelige en verzakte baarmoeder. Blijft voor ons ook alleen een condoom over. Daar ben ik ook bang bij geweest, omdat mijn zwangerschappen moeizaam verlopen. Maar bij correct gebruik, is het net zo veilig als elk anders voorbehoedsmiddel. Het probleem lijkt bij jou dieper te gaan. Ervaar jij je zwangerschap en bevalling als traumatisch? Denk je er vaak aan terug? Overspoelen de negatieve gevoelens die je daarbij hebt je soms zomaar? Misschien kun je EMDR overwegen. Mij heeft dat heel erg geholpen om mijn angsten en verdriet nav mijn eerste zwangerschap te verwerken. Nu ben ik niet bang meer, op de gezonde zorgen, die iedereen wel eens heeft, na :)

11. Wij hebben hetzelfde dilemma, behalve dan dat ik een spiraaltje niet zie zitten omdat ik het gewoon een eng idee vind om iets van ijzer in mijn lichaam te hebben zitten.

Wij doen periodieke onthouding en tot nu toe gaat dat best goed, maar ik snap je frustratie ook wel...

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    NFP? Daar moet je wel ff "induiken".
    Ladycomp?

13. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Het probleem lijkt inderdaad dieper te zitten, dat is mij nu ook duidelijk geworden. Ik ervaar mijn zwangerschap inderdaad als (lichtelijk) traumatisch. Het was een zorgelijke zwangerschap, met veel stress en onzekerheid. De bevalling was spannend, de kraamtijd verschrikkelijk. En het eerste jaar van mijn dochter was heel zwaar. En de kans is aanzienlijk dat we dit allemaal nog eens over gaan doen met kind nummer 2. Ik zie gewoon niet hoe ik dat allemaal aan zal kunnen op het moment, mocht ik nu zwanger raken. We zullen allemaal, inclusief mijn dochter, zo veel moeten inleveren dan. Dat breekt mijn hart. :(

Ik zal eens kijken naar hulp zoeken, zoals EMDR. Want alleen ga ik er denk ik niet uit komen.

14. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    NFP ben ik bekend mee, daardoor zijn we snel zwanger geworden :) We gebruiken deze methode nu om mijn eisprong te bepalen, samen met de typische eisprong-pijn die ik krijg. Zodra ik geen vruchtbare afscheiding meer heb, durf ik het heel af en toe aan om met condoom te vrijen. :)

Ladycomp kan ik helaas niet gebruiken, omdat ik geen 5 uur achter elkaar slaap krijg 's nachts, ivm met nachtvoedingen (borstvoeding).

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier een hormoonstaafje (implanon) ook met mijn verhoogde kans op trombose is dat prima. en word gewoon alle 28 dagen ongi en niet veel gelukkig.
    erg blij mee. wil ook absoluut geen derde en twijfel over sterilisatie, maarja dat is ook weer zo wat... condooms vertrouw ik ook totaal niet. dan nog liever een koperspiraal ofzo... als hormonen echt afvallen

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    De mirena spiraal is van kunststof en bevat geen metaal ;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ts denk dat er niets anders op zit dan condooms. En dat werkt toch op zich prima. Misschien zaaddodend glijmiddel erbij gebruiken? Of zaaddodende pasta ofzo? Bestaat vast wel zoiets ;)

18. Vlinder84

Hoe hoog is jouw kans op trombose? Heb je wel eens trombose gehad of een stollingsafwijking? Ik ben er benieuwd naar omdat ik zelf trombose in beide benen heb gehad en meerdere longembolieen. Mij was verteld dat alle hormonale ac niet meer mogen?

19. Vlinder84

Ja, heel herkenbaar. Mijn oudste zoon heeft ook echt afgezien tijdens de zwangerschap van mijn jongste zoon :( Ik kon gewoon niet voor hem zorgen. Nu neem ik meer voorzorgsmaatregelen, maar dan nog is de kans aanwezig dat het weer een drama wordt. Heel moeilijk en dubbel, want de kinderwens is hier sterk.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Persona apparaat, wel even een aanschaf maar geen gedoe en erg betrouwbaar.

Deel Deze Pagina