Hoi. Ik ben de bv aan het afbouwen. Ik laat nu al anderhalve week steeds de een na laatste voeding vervallen voor een fles. Maar de melkproduktie past zich maar niet aan. Ik loop de hele dag met super gespannen, overvolle borsten en hij krijgt ze ook niet leeggedronken. Elke ochtend word ik wakker in een nat nachthemd. Heel soms kolf ik de ergste druk eraf, dat is dan zo'n 50 cc. Hoe lang duurt het normaal gesproken? En zijn er mischien andere dingen die ik kan proberen om de melkproduktie wat te doen afnemen? Alvast hartelijk bedankt voor je antwoord!
Hallo, Op zich ben je goed bezig met afbouwen. Het kan wel een week duren voor je 1 voeding hebt afgebouwd. Als je echter veel melk hebt dan kan het best zijn dat je meer werk hebt om 1 voeding af te bouwen. Er zijn wel middeltjes die de productie kunnen afremmen. Ik zal je die in een PB sturen. Stuwing is wel goed voor afbouwen. Dat geeft je lijf een seintje dat er geen melk meer gemaakt moet wordne. Houd wel de borsten in de gaten omdat je niet zit te wachten op een borstontsteking. Als je 1 voeding hebt afgebouwd laat je een volgende vallen. Let dan op dat je altijd een BV voor en na de vervallen voeding in stand laat. Bouw pas een volgende voeding af wanneer je geen last meer hebt van de vervallen voeding. Succes Ilse