Hallo ladies, Bij mijzelf merkte ik sinds begin dit jaar dat het weer begint te "kriebelen", praktisch gezien is het ook best mogelijk (ook al hebben we wel een wat klein huisje), dus vanaf die zijde zijn er geen belemmeringen... Echter! Onze dochter van bijna 14 maanden is een ontzettende slechte slaper... Waardoor het mij zeer regelmatig enorm ontbreekt aan energie. Nu twijfel ik of we misschien moeten wachten met 'echt' voor een tweede gaan tot zij beter slaapt, want: wordt het dan niet te zwaar? Kan ik dat wel aan? Anderzijds is de wens er wel weer en je weet natuurlijk nooit hoe lang het übarhaupt duurt dat er een tweede komt (en misschien lukt het wel helemaal niet, dat kan ook natuurlijk)... Onzekerheid en vragen dus... Mijn man vindt het prima om al serieus voor een tweede kindje te proberen, maar ja, hij slaapt overal doorheen Herkenbaar? Nog wat oppepers misschien? Mensen met ervaring hiermee? Ik wou het even delen in ieder geval en ik hoor het graag
Mijn dochter is nu 16 maanden en Wij zijn sinds dec. Er toch voor gegaan Ondanks dat wij ook een klein huisje hebben , vroeger sliepen we ook bij elkaar op de kamer enz. Qua slapen is hier erg wisselend, ze kan zomaar weken spoken maar ook weer een week uitslapen tot een uur of 10. Het is bij haar of het ene of het andere uiterste haha Zelf zou ik mr daar niet door tegen houden tenzij je echt op je tandvlees loopt en bek af bent. Mijn vriendin heeft een dochtertje die slaapt ook heel slecht en de tweede is op komst nu haar dochtertje wat ouder word begint ze steeds beter te slapen.
Pfff moeilijk hoor! De baby heeft straks ook nachtvoeding nodig en 2 kinderen die wakker zijn lijkt me niet handig Maar...je weet inderdaad niet hoe het gaat lopen. Mss slaapt ze wel al door tegen de tijd dat de baby geboren wordt. Mijn dochter is bv nu de laatste 2wk iedere nacht wakker. Ze slaap wel verder bij mij en ik leg haar ook weer terug maar na een uur wordt ze weer wakker enzovoort!! Best vermoeiend ja,en al helemaal straks met een baby. Gelukkig ben ik iemand van "we zien wel hoe het loopt". En wat je man betreft,dat is hier dus hetzelfde
Dat slapen moet je je niet heel druk om maken mijn dochter sliep ook niet door bij 14 maanden ineens . Nu is ze 19 maanden en ze slaapt weer door . Wij zijn nu ook bezig voor een tweede . Sinds ze weer doorslaapt snap wat je bedoelt met 2 beneden zitten is ook niks!
Bedankt voor de reacties! Fijn dat het iig bij sommigen herkenbaar is Ik wil gewoon graag dat als er twee kindjes zouden zijn, ik genoeg aandacht en liefde kan geven aan beiden... Ik wil niet dat ze wat moeten missen of gebukt gaan onder een oververmoeide moeder Misschien moet ik er ook niet zo zwaar aan tillen en 'go with the flow'