Mirena-spiraal / toch zwanger?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door RBo01, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RBo01

RBo01 Lid

12 mei 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal.

Ik ben in oktober 2008 zwanger geraakt door de pil heen.
    Omdat ik nog maar net 18 was dat ik er achter kwam, was dit best wel heftig. Mijn vriend en ik zijn er toch voor gegaan en hebben nu een prachtige dochter van 9,5 maanden oud.

Omdat ik de pil slikte en daardoorheen toch zwanger ben geworden, heb ik 3 maanden na de bevalling (in oktober 2009)een Mirena Spiraaltje laten zetten. Eigenlijk was alleen het zetten een beetje vervelend, maar heb daarna nooit last gehad van de spiraal. Elke maand een halve dag ongesteld.

Nou heb ik sinds een week last van vermoeidheid. Ik heb me 3 dagen achter elkaar verslapen, wat mij echt nooit gebeurd. De enige keer dat het gebeurd is dat ik de 1e keer zwanger was. Toen ging er pas een lichtje bij me branden dat ik ook misselijk was 's ochtends, dat is nu niet het geval.
    Ik ben normaal gesproken echt iemand die gewoon op tijd te bed gaat, en als de wekker de volgende morgen 1 keer gaat dan sta ik naast me bed. Het is echt niets voor mij om me te verslapen. Ik heb de wekker niet eens gehoord.

Daarnaast ben ik de laatste 4 dagen echt ontzettend emotioneel. Ik moet huilen om stomme dingen, snel geirriteerd en boos.

Omdat ik me pas een paar dagen zo voel wil ik niet meteen naar de drogist rennen voor een zwangerschapstest, wil even afwachten of ik volgende week ongesteld wordt.
    Toch maar even informeren hier, of er ervaring mee is, of dat iemand mij antwoord kan geven.

Kan ik zwanger zijn ondanks dat ik een Mirenaspiraaltje heb?

Thanks alvast. :)

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het kan altijd. De kans is klein maar ook de mirena is niet 100% betrouwbaar. Je hebt verder geen last van de mirena en voelt de draadjes ook nog gewoon zitten?

Of je wacht op je ongi of je doet een test. dat is de enige duidelijkheid die je kan krihgen helaas.

3. RBo01

RBo01 Lid

12 mei 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, nooit last van gehad eigenlijk.
    Draadjes voel ik altijd inderdaad.

Tja, ik zal maar af moeten wachten.
    Misschien maak ik me druk om niks.

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Bijna een zelfde soort vraag als ik..
    Had ook een topic geplaatst, maar daar heeft nog niemand op gereageerd helaas. :(

Ik moet heel vaak plassen, en heb gevoelige tepels, voel mn draadjes ook wel.. In Maart voor het laatst beetje gevloeid.
    Verwarrend, terwijl je eigenlijk niet zwanger moet kunne raken met een Mirena, met de pil ook niet, maar daar ben ik ook dwars zwanger door geworden, dus ben er behoorlijk huiverig voor, haha! :p

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry meiden ik kan jullie zeggen dat er niets aan de hand is en alles wel weer goed komt. maar ik weet dat niet 100% zeker. Je kan zwanger worden met een spiraal, de kans is klein maar het kan wel.
    Je kan er vanuit gaan als je spiraal goed zit de draadjes nog op hun plek zitten er weinig aan de hand is.

Willen jullie echt zeekrheid dat is een test og afwachten tot je ongi moet worden de enige mogelijkheid.

Ik heb nu al voor de derde keer een mirena en heb ook wel eens het idee gehad dat ik zwanger zou kunnen zijn. Koud, moe, zeker tepels etc. Maar tot nu toe niets aan het handje.

6. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Met een Mirena spiraal is de kans echt HEEL klein dat je zwanger bent, mits het allemaal goed zit. Mocht er wel een eitje bevrucht raken, dan kan het zich niet nestelen in je baarmoederwand. Het is namelijk een spiraaltje met hormonen. Die tevens ook voor zwangerschapsklachten kan zorgen. Doe een test, vertrouw je het niet ga naar je HA en laat een inwendige echo maken.

Deel Deze Pagina