Wie had gedacht dat ik ooit in dit gedeelte zou terecht komen... . Zie onderschrift. Maar het is echt zo, ik bezin me op anticonceptie na de bevalling. Heel eerlijk gezegd zie ik op tegen hormonen. Heb eigenlijk wel meer dan genoeg gehad... Vind dat manlief wel aan de pil mag of zo, maar ja . We denken er nu aan om in mijn vruchtbare periode condooms te gebruiken of even onthouding voor een dag of drie. Komst van eisprong herken ik direct en paar euro aan ovutesten per maand vind ik niet erg. Heeft iemand nog een suggestie? Liefst niks van de onderkant naar binnen. Minipil kan helaas niet ivm tussentijdse bloedingen. Weet niks van wat er tegenwoordig is Gekke is ook dat onze kans op natuurlijke zwangerschap überhaupt niet erg groot is. Ben benieuwd naar suggesties!
als je aan periodieke onthouding doet is er altijd een kans dat je zwanger word (ook al is de kans klein) dus dat zou ik zelf niet doen als je écht niet zwanger wilt raken, je weet het natuurlijk maar nooit... condooms is dan toch nog veiliger! ik heb zelf een spiraal, heerlijk nergens omkijken naar, niet meer ongesteld. zijn maar heel weinig hormonen en alleen plaatselijk. lastig he!
Bedankt voor je reactie! Maarrreh... wat voor spiraal is dat dan...? Doet het pijn met plaatsen? Voel je 'm zitten? Merk je dat je iets anders bent door de (lichte) hormonen? Ben wel benieuwd! Ik heb trouwens normaal gesproken vrij heftige menstruaties, ben dus wel bang voor tussentijds bloedverlies...
Beste, hier na 3x icsi geen zwangerschap en ineens was daar onze dochter en nu nr 2 opkomst. Dus kijk uit Ik vond zelf de nuvaring heel erg prettig, zelf bepalen wanneer ongesteld en veel minder hormonen dan de pil. En dat was goed te merken in huis Andere opties: mirena iedere 5 jaar koper iud iedere 5 of 10 jaar afhankelijk van welke je kiest t load is 10jaar. pleister zelf bepalen van je menstruatie implanon ik dacht iedere 3 jaar vervangen pil prikpil iedere 12 weken succes met je keuze !
Ik ben nu aan de pil en ik vind het vreselijk. Heb veel last van bijwerkingen, voel me er niet lekker door. Helaas ben ik genoodzaakt om de pil of iets dergelijks te gebruiken ivm endometriose, want anders zou ik doen wat jij in je eerste berichtje schrijft. Miss heb je nergens last van hoor, maar ik heb zeker 13 jaar de pil geslikt en nergens last van gehad en nu wel. Miss van de hormonen van IVF of omdat ze goedkope zooi voorschrijven?
botervliegje: ik heb een mirena spiraal. ja het deed vreselijk pijn met plaatsen maar dat komt omdat de huisarts m bij mij door me baarmoeder heen jaste (wil je niet bang maken hoor dit gebeurt bijna nooit).. daarna bij de gyn laten zette en geen cent pijn gehad dus dat is mijn enige tip: laat het door de gyn doen! ik merk niks bijzonders verder maar ik ben zoiezo nog niet helemaal de oude omdat ik nog bv geef heb alleen wat meer last van pukkeltjes in mn gezicht.. dit is alleen met vlagen maar wel vervelend.. verder helemaal geen bloedverlies/ongi meer dat is wel weer super!
Bedankt voor de tips dames! Ga zo nog eens even nadenken... Kan me niet voorstellen dat ik toch zwanger zou raken, maar Monedoos jij hebt wel twee heel bijzondere kindjes Als ik iets laat plaatsen zal ik vragen om een gynaecoloog! Goede tip! Hoop dat de ha daar aan mee werkt.
Geen ervaring met hormoonbehandelingen, maar hier een koperspiraal. Na de eerste bevalling een mirena gehad, plaatsen door de gyn laten doen, niks van gevoeld. Na 8,5 maand laten verwijderen ivm klachten van de (voor mij nog teveel) hormonen. Nu dus sinds een klein half jaar een flexi-t koperspiraal, weer laten plaatsen bij de gyn (niks van gevoeld, volgens de gyn zijn koperspiralen makkelijker en minder pijnlijk om te plaatsen dan mirena). Bevalt me super, je voelt er niks van, geen hormonenzooi in m'n lijf.
Ik was er ook over aan het nadenken en heb uiteindelijk besloten geen anticonceptie meer te gaan gebruiken.. Ik kan niet goed tegen de hormonen van de pil, wordt er depressief van, daarnaast heb ik ook een latex allergie, dusja condooms is ook niet echt bepaald een goed idee. Heb nog gedacht aan een mirena spiraal, heb deze eerder gehad en was daar tevreden over! Maar heb zelf zoiets van we hebben lang genoeg erover gedaan om zwanger te raken en mocht het op de natuurlijke manier lukken zou dit voor ons alleen maar een groot wonder zijn! En de kans dat dat lukt is toch wel vrij klein (ook al zijn er vrouwen bij wie het wel is gebeurd).
als je een mirena of koper spiraal neemt, laat die idd zoals al eerder is beschreven door de gyn. inbrengen!!! Deze doet dat zowat dagelijks en bij mij was het geheel pijnloos..