Menstruatie na verwijderen koperspiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ram1986, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Vorige maand heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen. Mijn cyclus begon op 21 mei en 24 mei is hij verwijderd.
    Mijn gemiddelde cylcus duurt 34 dagen, dus afgelopen vrijdag 24 juni had ik ongesteld moeten worden. Vandaag ben ik het nog steeds niet.

Omdat ik eerst een keer mijn menstuatie wilde hebben voordat we gaan klussen, hebben we het rond mijn ovulatie met condoom gedaan. Alleen, beide keren is het condoom gescheurd... En omdat mijn man eigenlijk een hekel heeft aan condooms, ook 1 keer zonder.

Ik heb 25 juni, 1 dag overtijd, een test gedaan maar deze was negatief. Ik heb wel erg gevoelige tepels en borsten, ze zijn ook groter en zwaarder. Ik denk dat ik gewoon geduldig moet wachten op mijn menstuatie, maar zoals jullie weten is dat 'geduldig' wachten niet zo makkelijk...

Wie heeft ook zoiets meegemaakt? Of moest ook langer wachten na verwijdering van een koperspiraal?

2. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met het verwijderen van een koperspiraal. Wel herken ik het stukje over gevoelige borsten en tepels. De eerste cyclus nadat ik met de pil gestopt was, had ik zo'n gevoelige borsten en tepels dat zelfs douchen of een toevallige aanraking pijnlijk was. Helaas bleek het niet te zijn van een zwangerschap. Succes!

3. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Inderdaad, bij wijze van spreken is het al pijnlijk als mijn man er naar kijkt! ;) Ik heb daar wel vaker last van, voordat mijn menstuatie begint, maar dat duurt maar een kleine week. Nu duurt het al zeker 2 weken...

Maar een koperspiraal regelt je menstruatie niet. Het koper irriteert de baarmoederwand waardoor er niets in kan gaan nestelen... Dus theoretisch gezien is er geen 'ontspiraal-periode'...

Maar dat is niet de enige kwaal. Krampen in mijn buik, soms lichte misselijkheid, tegenvallende smaak van eten. Maar ja, hoeveel kwaaltjes zitten alleen maar in mijn hoofd?! ;)

Feit blijft dat ik voorbij de gemiddelde cyclus ben van 34 dagen, nog steeds niet opgesteld ben en een negatieve zwangerschapstest op 25 juni had.

Iemand een vergelijkbare ervaring of ook een koperspiraal laten verwijderen?

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Bij mij heeft het na het verwijderen van de koperspiraal niet lang geduurd voordat de regelmaat er weer in zat. Ik geloof dat ik 5 weken na het verwijderen weer ongesteld werd (misschien 6 weken), en daarna alweer regelmatig, ongeveer om de 29 dagen.

5. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    @Flamingo: na verwijdering 5-6 weken voordat je ongesteld werd? Heb jij je koperspiraal ook laten verwijderen tijdens je menstuatie? Wat was daarvoor je gemiddelde duur van je cyclus? Was dat ook ongeveer 29 dagen?

Bij mij was ervoor gemiddeld 34 dagen en nu zit ik dus op dag 38 (5,5 wk)...

6. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    @TS
    Ja tijdens de menstruatie laten verwijderen. De reden dat ik hem liet verwijderen is omdat hij niet meer helemaal op de juiste plek zat. Hij was gaan zakken (ongeveer 1 cm te laag gaan zitten na een jaar). Misschien heeft dat ook wel invloed gehad op mijn eigen menstruatie (?) ...

7. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Vanochtend ben ik dan eindelijk ongesteld geworden. Hopelijk heb ik vanaf nu weer een best regelmatige cyclus.

Vrijdag 21 mei begon mijn vorige cyclus, koperspiraal op dinsdag 24 mei laten verwijderen en nu, na 40 dagen, mijn menstruatie en het begin van een nieuwe cyclus.

Deel Deze Pagina