Menstruatie niet meer hetzelfde als voorheen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door crystals, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

    crystals Actief lid

    20 okt 2015
    404
    95
    28
    Hey iedereen.

    In oktober kreeg ik een curettage in verband wat,
    Restweefsel na mijn miskraam.
    Nu begint het mij echt op te vallen dat ik voor mijn doen
    Steeds minder menstruatie bloed verlies.
    Deze maand bijv de krampen begonnen al vrij vroeg voordat het bloeden optrad. Ik zit nu op ongesteld heids dag 5 waarvan ik meer 1 dag redelijk wat bloed verloren heb. Voor mijn miskraam kon ik echt wel tot bijna 2 weken bloeden sowieso een week waarbij ik meerdere dagen niet eens genoeg had aan een maandverband ik droeg er vaak 2 tegelijk. Nu maak ik me toch best zorgen is dit normaal? Komt het vaker voor na een miskraam dat het hoeveelheid bloedverlies gereduceerd wordt? Ik heb echt geen idee wat ik ervan moet denken meer
     
  2. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik weet niet hoe het zit na een miskraam, maar kan je wel vertellen dat mijn menstruatie standaard: halve dag lichtbruin/bruinverlies, anderhalf a 2 dagen rood, dan weer een dag of 2 bruin en dan een paar dagen een nasleep met donkere afscheiding is. Opzich een normale menstruatie. Ik las op internet dat alles tussen de 2 en 7 dagen als normaal gezien wordt.

    Hopelijk kun je er iets mee en ben je snel weer zwanger! 😙
     
  3. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi NPS,
    Ik had voor m'n curretage een menstruatie van ongeveer vijf dagen. Daarna werd dat nog maar 1 a 2 dagen. Soms zelfs een halve dag. Ik heb het vaker gehoord dat je menstruatie anders kan worden na een zwangerschap/curretage.
    Ik maakte me ook zorgen of ik daar en zwanger mee Kon worden, dat bleek echter geen probleem. Na m'n bevalling wederom hele korte menstruaties van 1 a 2 dagen en nu wederom zwanger.

    Eerlijk gezegd lijke me een menstruatie van twee weken erg lang, dus misschien is het niet per se heel erg dat je cyclus is veranderd.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.997
    5.822
    113
    Ik heb gelukkig geen ervaring met een curretage, maar mijn menstruaties zijn heel wisselend geweest. Toen ik voor de derde ging had ik niet eens echt rood bloedverlies, een paar dagen bruin en dat was het. Toch gewoon zwanger kunnen worden. Nu is het weer 3 dagen rood, 3 dagen bruin.
    In mijn ogen zegt het dus niet zoveel.
     
  5. crystals

    crystals Actief lid

    20 okt 2015
    404
    95
    28
    Dank voor de reacties! Ik voel me hier toch een stuk beter door. Het begon echt aan me te knagen ik hoop dat alles goed zit. Het is dus echt maar een dag dat ik nu 2 maadverbandjes nodig zou kunnen hebben voor 1 dag. Dat is iets way ik totaal niet gewend ben. Misschien probeer ik de mooncup volgende maand weer eens om even te kijken hoeveel deze opvangt. Het is allemaal zo eng pff
     

Deel Deze Pagina