Beste allemaal, Graag krijg ik advies over het slikken van vitamines. Ik krijg over enkele weken mijn cryo teruggeplaatst van onze vierde ivf poging. Op dit moment slik ik dagelijks: - 1 gravitamon zwangerschaps vitamine - 1 tarwekiemolie-300 (=297mg tarwekiemolie en 2mg vitamine e) - 2 tabletjes magnesium is 375 mg - 1 vitamine d tabletje 5ug - 2 omega3/visolie is 1000 mg Tips en adviezen zijn welkom. Alleen de gravitamon hebben ze me aangeraden in het ziekenhuis in nederland voor de ivf. De rest heb ik via lezen op internet steeds toegevoegd. Ook hoor ik het graag als er verschillen zijn voor een gewone ivf poging of een cryo poging. ( dit is namelijk onze eerste cryo) Alvast bedankt. X kleintje
Ik slikte eerst niets en voor deze poging elke dag glaasje granaatappelsap gedronken, hoge dosis vitamine D 5000! Hoge dosis omega 3, en 1 tabletje foliumzuur. Ik gebruikte tarwekiem maar ze zeiden hier dat dat juist averechts werkt dus niet gebruikt. Succes!!
Ik sluit me grotendeels aan bij Sammie88. Hier ook mulitvit, hoge dosis omega, hoge dosis d3, hoge dosis folium (ivm chromosomale afwijking). Daarnaast nog magnesium met taureaat, Q10, hoge dosis b12 (smelttablet) en ook elke dag een glas Pom Wonderful. En inderdaad ook geen tarwekiemolie, omdat het juist een negatief effect kan hebben. Succes!
Voor deze poging: - VSM puur mama - 1 foliumzuur - Vit D 3000 - Omega 3 hoge dosis - ijzer (ivm lage waarde) - Kinderaspirine - Pom granaatappelsap
Mijn advies, ga langs bij een mesoloog. Die kan precies uitmeten waar jij behoefte aan hebt. Zij meet tekorten in de diverse lichaamsdelen. Het verschilt per persoon. Het is eenmalig even een uitgave (ik kreeg de helft vergoed dus kreeg 40,- terug), maar ik heb echt verbetering gemerkt sinds ik bij haar geweest ben. Ik heb wat homeopathie mee gekregen die ik naar de gravitamon slik en verder slik ik alleen nog iets voor de pcos. Die heeft ze ook gemeten en daar kon ik mee door gaan.
Kiekske en Sammy proficiat met jullie zwangerschap! Bedankt voor jullie antwoorden. Even een vraagje ik heb supra D. Dat is 10ug. Is dit gelijk aan die vitamine d 3000/5000? Weet namelijk niet wat die 3000 of 5000 betekend. Kinderaspirine kun je die dus ook gebruiken bij cryo tp? Waar moet ik dan opletten als ik deze ga halen? Alvast bedankt allemaal.
Ik heb trouwens deze Vitamine D3 10.000IU - Natrol | Body & Fitshop 10.000! Kinderasprine verdunt je bloed! Ik moest er meteen mee stoppen! Ging bloed prikken en bloed spoot tegen et plafond! Heb al dun bloed.
Kleintje, Mijn advies is om je eerst te laten controleren op wat je lichaam nodig heeft voordat je iets gaat slikken wat eventueel juist negatief effect kan hebben. Via de HA kun je je vitamine D, B1, B6, B12 etc. calcium, magnesium (zit dus niet standaard in de Gravitamon! Dat ze die adviseren vind ik opmerkelijk) zink, selenium etc.etc, laten testen zodat je weet wat je nodig hebt en niet onbelangrijk je beginwaarden zodat je weet hoeveel je van iets nodig hebt en wanneer het teveel wordt.. Ik slik ook extra vitaminen en supplementen maar wel "gecontroleerd" zodat ik zeker weet dat ik niets te kort kom maar ook niet te veel slik. Succes!
Hoi Dames, Bij de Tuinen heb ABC potje voor zwangerschap. Daar zit ook alles in en nu 2 voor de prijs van 1.
Hier vitamine D (2000 eh per dag) en EPA/DHA, wat in visolie zit (1000 eh per dag). Daarnaast natuurlijk de gebruikelijke zwanger-worden pilletjes met foliumzuur e.d.
Ik gebruik multivitamine, foliumzuur, omega-3 en op advies van de osteopaat hele hoge doseringen B12 en B6. (B12 zuigtablet, B6 is 25 mg Pyridoxaal-5-fosfaat, van merk aov - 't zegt me niets, maar die raadde de osteopaat specifiek aan) Maar extra vitamine D slik ik niet. Is nu ook al te laat denk ik, had zondag terugplaatsing. Anders was ik daar ook nog mee begonnen.