Hallo allemaal, Ik lees en hoor overal dat het een tijdje duurt om zwanger te worden wanneer je stopt met de pil. Na 11 jaar de pil te gebruiken ben ik oktober vorig jaar gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben. Door middel van medicatie heb ik mijn periode gekregen, na 3 maanden, in de eerste week van maart. Sindsdien heb ik mijn periode niet meer gekregen. Zwangerschapstest heb ik ook gedaan en allemaal waren negatief. Om zeker te weten heb ik ook een bloedtest laten doen...ook negatief. In middels heb ik een afspraak gemaakt bij de Gynaecologie begin juli om het verder te laten onderzoeken. Ik vroeg me af of jullie hiermee ervaring hebben (gehad) met zo een lange tijd geen periode krijgen...en mij er meer over kunnen vertellen. Ik ben er erg onzeker en ben bang dat er wat mis met mij is.
hey meis, Hier hetzelfde verhaal.. ik werd niet ongesteld, meerdere testen gedaan. Ik kon op 9 april terecht bij de gyn en kwam erachter dat ik PCO heb ( moet je maar eens google). Als je niet ongi word dan heb je geen eisprong... Ik ben begonnen met Clomid, en zit nu in ronde 2. Je hoeft je niet druk te maken. Je krijgt een intake gesprek en waarschijnlijk een inwendige echo. Hier hoef je ook niet bang voor te zijn! De echo doet geen pijn, is alleen beetje raar voor je gevoel omdat je met de blote kont in die stoel moet liggen. ( tip: trek lang shirt/tuniek oid aan) als je vragen hebt hoor ik het wel! Maak je in elk geval niet te druk ( heb ik ook gedaan hoor... maar is echt niet nodig!) liefs
hallo wendyenrichard, Bedankt voor je geruststellende woorden en tips ....weet dat ik niet te veel zorgen moet maken, maar vind dit best spannend/eng. Afspraak bij de gyn staat op 9 juli...kon eerder maar mijn vriend wilt ook mee maar kan niet eerder vanwege zijn werk. Ik heb inderdaad PCO gegoogled en ik vroeg me af of je hetgelijk op de echo kan zien of je PCO hebt of niet. Zag namelijk echo's waar het op te zien was maar weet niet of je mee kan kijken.
@ aphrodite, Ik vond het ook erg spannend en eng.. ging voor de afspraak wel 3 keer naar de toilet ofzo.. PCo ziet de gyn inderdaad gelijk, net als op de plaatjes die je kunt google... ziet er erg apart uit moet ik zeggen! ( toen ik het bij mezelf zag) Het kan zijn dat je vriend ook nagekeken word, moet hij ook rekening mee houden. Mijn vriend kon ook niet mee, hij is pas aan zijn neus geopereerd dus had geen dagen meer, en ik ging alleen, maar had me zels onzeker gevoeld als hij dit onderzoek zou hebben gezien... Het echo apparaat is een langwerpig dun ding, je kan hem goed hebben hoor! Sommige plekjes voel je dat ze tegen je baarmoederwant aan drukt, maar het is absoluut niet pijnlijk. Met 5 min ben je klaar en mag je van de stoel af! Dan krijg je te horen welke medicijnen je krijgt
Je hebt aan de ene kant wel gelijk, dat het beter is dat de vriend niet mee gaat. Mijn vriend wilt wel mee, maar omdat zijn werk vrijwel altijd op de eerste plaats komt moet ik ook zo lang wachten. Mijn vriend heeft volgende week donderdag sperma onderzoek en op 9 juli afspraak bij de gyn. Ik ben wel blij dat het allemaal snel voorbij is en dat je eventuele medicatie mee geschreven krijgt. Doen ze eigenlijk zo een test gelijk bij de eerste afspraak of moet je apart een afspraak maken? Klinkt erg raar maar ik kan niet wachten . Vooral omdat we in december voor 2 weken naar India gaan. Ik had gelezen datje tot een bepaalde maand mag vliegen. De keuze is wel snel gemaakt hoor....mocht ik tegen die tijd zwanger zijn dan gaat India niet door. Weet je wat het vreemde is, ik ben altijd op tijd geweest met de pil en zo en zorgde ervoor dat ik niet zwanger zou raken. En ben ik bezig om zwanger te worden maar het lukt alleen niet.
fijn om dit te lezen. Althans herkenbaar, dat is een betere omschrijving. Ik ben in januari gestopt met de pil, heb daarna een doorbraakbloeding gehad en sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest. Dat wil dus zeggen dat ik al bijna 4,5 maand niet meer ongesteld ben geweest. Ik ben ook niet zwanger, de testen waren allemaal negatief. Vrijdagmiddag heb ik een afspraak bij de gyn. ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. de ha dacht dat ik misschien vroegtijdig in de overgang zit (ik ben 27). Ik hoop dat dit niet zo is en dat het opgelost kan worden. Grappig dat je naar India gaat in december? Ik ga waarschijnlijk in oktober naar Indonesie. Maar als blijkt dat ik zwanger ben laat ik de reis omboeken naar de wat meer westerse wereld, Ik durf geen inentingen te nemen met een kleintje in de buik enzo. Spannende tijden. Ik zal vrijdag wel laten weten hoe het is geweest bij de gyn.
hallo dames. ik ben 22 jaar en ben sinds juli vorige zomer gestop met de pil en werd sindsdien ook niet meer ongesteld. heb nu all een paar kuurtjes primolut n achter de rug ong de menstuatie op te wekken en 1 x clomid wat helaas niet voldoende was op een eisprong te krijgen en ga eens deze dage weer opnieuw met een kuur primolut n beginnen en moet nu de 3de dag dat ik ong word 2pilltjes clomid gaan slikken en dan weer de 10de dag een echo laten doen en dan maar hope dat er dat wel wat groeid SPANNEND! een hele lange weg maar dames we moeten maar zo denken dat we er uiteindelijk een klein wondertje voor terug krijgen dus dames ik leef met jullie mee suc6!!
Ik ben in september 2008 gestopt met de pil, werd toen 2 x na 40 dagen ongesteld en daarna opeens 4 maanden niet meer toen werd ik weer 1 keer ongesteld en toen pas in augustus weer dus zat weer een paar maanden tussen.................. Vanaf augustus werd ik netjes om de 35 dagen ongesteld en toen bleek ik in december zwanger te zijn, jammer genoeg een miskraam gehad. 19 februari werd ik weer ongesteld en toen weer een paar maanden niet......jeetje wat een drama zeg!!!!! Maar 5 weken geleden had ik opeens een positieve test in m'n handen. Nou heb ik 12 jaar de pil gehad en daar ben ik toen mee begonnen omdat ik zo onregelmatige cyclus had.........veel doktoren zeggen dat het een tijdje kan duren voordat je cyclus weer op gang komt, nou bij mij heeft dat dus een jaar geduurd. Nou meiden ik hoop dat jullie ook snel een positieve test in handen hebben. Liefs
Het doet me wel wat dat jullie dit ook ervaren. Ons geduld wordt aardig op proef gesteld zeg. @naad24, van harte gefeliciteerd . Hoe voel je je? @tiniwini, ik duim voor je dat je snel goed nieuws krijgt @HappyMarie, Kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent. Ben het ook en mijn afspraak is pas begin Juli. Volgens wendyenrichard is het zo achter de rug en je weet gelijk waar je aan toe bent. Veel van jullie zijn echt lang bezig, hoe doen jullie het? Bedoel al die tijd wachten, ik ben 10 maanden bezig en wordt steeds ongeduldiger. Kan ook aan mijn karakter liggen hoor. Mijn vriend gaat er best soepel mee om lijkt het. Hij heeft zo een instelling aangenomen van het komt zoals het komt, maar weet niet of dat hetzelfde in zijn hoofd omgaat. Een tante van mij was begin dit jaar getrouwd en is nu al 3 maanden zwanger. Ik weet dat ik het niet mag zeggen (vind het ook erg vanmezelf) maar waarom ik niet?