Meerdere vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door luca84, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca84

luca84 Niet meer actief

ik heb eigenlijk meerdere vragen:

ik ben nu 28 weken zwanger, vorige week zijn we uit eten geweest en ik vroeg om een doorbakken biefstuk. Nou ik kreeg meer een medium biefstuk. Want hij was nog half rood van binnen. Mijn schoonfamilie zei; het is verhit geweest dus kan geen kwaad. Dus ik opeten, maar het binnenste vond ik te rood en die heb ik dus met mn vriend geruild voor n stuk van zijn spareribs.
    Nu heb ik zo'n spijt! ik las net een stukje in een blad over toxoplasmose en dat roze vlees not done is enzo... en nu maak ik me heel veel zorgen dat wij een misvormd kindje zullen krijgen.. is dit terecht?

verder; heb ik soms best heel veel last onder mijn navel (mijn huisarts dacht n half jaar na de bevalling van mn zoon) dat ik n navelbreukje had opgelopen want toen had ik deze klacht ook. Maar hij wist het niet zeker. Als dit zo is, kan dit dan kwaad? wou naar de vk gaan maar nu heb ik geen last meer.

Verder heb ik af en toe als ik een poos gewerkt heb last onder in mn rug en mn schaambot gaat opspelen, alsof ie blauw is. Alsof ik er een trap tegenaan gehad heb.

Kan dit allemaal kwaad? de vk is maar 2 ochtenden te bereiken verder voor spoedgevallen en wil niet bellen voor iets dat geen spoed is.

BVD

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het advies is inderdaad om geen rood vlees te eten en alles goed door te bakken. De kans is klein dat je een besmetting oploopt maar de kans is nooit nul daarom is dat advies er.gebeurt is gebeurt.... Wat je evt zou kunnen doen is je laten testen via de huisarts.

Het kan een navelbreukje zijn, dit kan geen kwaad. Je kan er alleen wat meer last van krijgen tijdens de zwangerschap omdat jebuik steeds meer groeit. Geef het nog even aan bij je verloskundige de volgende controle.

Het klinkt dat je wat last krijgt van de houdingsverandering wat door de groei van de buik word veroorzaakt. Je kan hiermee naar de fysio voor tips en houdingadviezen.

Imke

Deel Deze Pagina