Hallo allemaal! Ik heb een vraagje. Vanaf september heb ik geen nieuwe prikpil meer gehaald. Vanaf december hebben we besloten op er echt voor te gaan. Ik heb gelijk vanaf september een redelijk regelmatige cyclus gekregen. Deze was alleen wel lang ( tussen de 41 en 43 dagen). Nu ben ik ineens op cyclusdag 25 ongesteld. Weet iemand hoe dat kan? Dat scheelt toch wel een heleboel dagen met de andere cyclussen! Daarnaast ben ik vanaf dag 17 gaan testen met ovulatietesten. Deze waren de eerste dagen negatief, maar vanochtend stond er een lichtroze streep naast de teststreep... Ik snap er niks meer van!
je lichaam is aan het ontpillen, bij de ene duurt dat langer dan bij de ander. het is dus niet vreemd dat jou cyclus korter word, juist beter toch? op welke dag zit je nu? een lichtroze streep betekend niets, ja dat ze een beetje LH meten. wanneer de streep net zo donker of donkerder is als de controlestreep dan is je ovulatietest positief en zal je ei binnen 24 uur en soms binnen 48 uur komen, flink klussen dus...
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad fijn dat het korter wordt! Dan dus nog maar even geduld hebben.... Dacht dat ik al aardig "ontpild" was aangezien mijn regelmatige cyclus, maar dan moet ik nog even wachten!
ik zal de eerst volgend ronde beginnen met ovutesten rond dag 11 ofzo, en wanneer het streepje duidelijk word 2 keer per dag testen zodat je je piek niet mist dan weet je ook wanneer je je ei hebt! en om de 2 dagen klussen, en rond je vruchtbare periode in ieder geval om de dag dan zit je wel goed succes en hoop dat je snel zwanger bent.
Hallo, Ik ben net nieuw hier en ik heb, denk ik hetzelfde probleem, alleen iets uitgebreider. Ik hoop dat je t niet erg vind dat ik zo'n lange reactie plaats die voornamelijk betrekking op mijzelf heeft... Sorry daarvoor. Ik weet niet meer wanneer ik precies ben gestopt met de pil, misschien al een jaar, maar ik denk iets korter. Ik ben gestopt met de pil, omdat ik geen gemeenschap mocht hebben ivm behandeling bij een sexuoloog en bekkenbodemfysiotherapeut. Dit omdat we dit niet konden hebben zonder dat ik pijn had. Na een hele tijd behandeling, langzaam aan gaan proberen en nu dus proberen zwanger te worden. Ik slikte de pil ook al 13jaar (vanaf mijn 13e al), mijn man zei, we mogen toch geen gemeenschap hebben en als dit weer wel mag dan ben je in ieder geval al gestopt, want we willen tenslotte ook ooit kinderen...Echt een schat hoor. De eerste maanden meteen regelmatig ongesteld, iedere keer zo'n beetje de eerste week van de maand. 8 dec de laatste keer. Toen is mijn hond overleden, hele emotionele ervaring geweest (nog steeds) en mijn menstruatie in de war, dus ik dacht ja dat kan.... Dus van 8 dec ging ik naar 26 jan. Dus 49 dagen. Daarna ging ik naar 56 dagen en nu 45 dagen. Sinds deze maand hard aan t 'klussen' geweest. Ook een app gedownload (op aanvragen van de huisarts om zwanger te worden) om alles bij te houden en te berekenen, ook wanneer ik ongeveer een eisprong zou hebben etc. Nu moeten we goed 'geklusd' hebben, aangezien ik nu dus weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad, maar helaas dus na die 45dagen toch ongesteld. Kent iemand dit, eerst regelmatig, dan ineens niet meer regelmatig? Toch niet zwanger, maar wel goed 'geklusd'... Thnx voor jullie input.