Wij zijn nu een paar maandjes bezig om zwanger te worden. Sinds deze maand ben ik begonnen met temperaturen. Ik hoop dan een beetje zicht te krijgen op mijn cyclus. Mijn temperatuur bleef steeds laag en schoot afgelopen vrijdag ineens omhoog. Ik denk dat ik woensdag of donderdag mijn eisprong heb gehad. We hebben flink geklust, dus dat zit wel goed. Nu heb ik al een hele week ontzettende maagpijn. Ik ben al aan de Rennie, maar dat helpt nog niet echt. Herkent iemand dit? Zou dit met de eventuele bevruchting te maken kunnen hebben? Groetjes Jip
hai jip, ik heb het bij mijn zwangerschap wel gehad.. ik had het vaak s'avonds,en werd er dan ook misselijk van ik hoop dat het bij jou hetzelfde betekend als dat dat bij mij deed.. groetjes lafje
En had jij het ook zo snel al dan? Misschien is het nu nog niet eens ingenesteld. Ik had zaterdag wel ontzettende steken in mijn onderbuik, vooral rechts. Zo erg had ik het nog nooit gehad. Nog een weekje wachten We hebben echt ons best gedaan afgelopen week, netjes overal een dag tussen, op tijd begonnen. Mijn temperatuur is nog steeds hoog. Groetjes Marjolein
De dagen nadat ik mijn ei sprong heb gehad had ik ook pijn in mijn buik. Helemaal onderin en af en toe van die steekjes die van de ene naar de andere kant gingen vlakbij mijn zij. En ik heb af en toe van die kriebels/ steekjes aan m'n borsten. Moet er echt erg in houden dat ik er niet aan ging zitten in het openbaar. haha. Maar wat het betekend weet ik ook niet precies, maar denk dat het wel iets te maken heeft met de ei sprong.
Iets meer als een jaar geleden waren we al gestopt met de pil, 7 mnd bezig geweest. Toen half jaartje weer pil geslikt wegens allerlei redenen. In dec weer gestopt toen heb ik mijn ongi gehad en 1 jan. zijn we weer serieus bezig, dus 3e ronde zeg maar. Maar vind het erg spannend nu. Voorheen waren we er niet zo serieus mee bezig en keken we ook niet echt van en nu moeten we klussen. We wilden het wel heel graag, maar had eigelijk te veel aan me hoofd. Nu is het echt serieus en hoop ik echt dat ik snel zwanger ben, maar ja we hebben het niet voor het zeggen natuurlijk. Hoeveelste ronde is het nou voor jou?
Wij zijn sinds juli 2008 gestopt. Toen in oktober begonnen. We hebben een paar maandjes gewacht omdat mijn broer gaat trouwen, dan wil ik niet met een dikke buik lopen. Nu is het weer 'veilig' en zijn we in ronde 1. Ik begreep nooit zoveel van de cyclus en eisprong, nu echt goed in verdiept. Mijn temperatuurkaartje was wel duidelijk. Steeds hoge temp. behalve woensdag en donderdag en vrijdag weer hoog. Dus woe of do eisprong. We hebben op en rond die dag geklust. Ook ervoor. Hopelijk is het genoeg. Ik heb al veel gevoeld in het afgelopen half jaar. Dingen die ik voorheen nog nooit gevoeld had, echt je baarmoeder die je voelt. Maar zo erg als het zaterdag was.... Zou het de innesteling kunnen zijn? Ik drink normaal graag koffie, maar ben vandaag alleen nog maar aan de thee. Kan er geen zin aan krijgen.... Heel raar. Ik hoop zo dat het raak is! Maar durf er niet teveel op te hopen...
Ik heb momenteel ook maagpijn, ook wel hongerpijn. Waarschijnlijk komt het omdat mijn maag te langzaam werkt, maar ik heb de afgelopen twee weken wel heeeel erg veel last. Misslijk, boeren, niet overgeven en wat ik ook eet, het lijkt niet te landen! dus de honger blijft.. Heb ook telkens het gevoel een brok in mn keel te hebben. Verder kan ik vreemd genoeg toch alles eten.. vooral snoepjes. Ik weet niet of het voor mij iets betekend. Ik ben net gestopt met de pil, zit in mn eerste cyclus, dag 31. Verder ook veel andere klachten, maar het zal wel het ontpillen zijn. afgelopen zaterdag heb ik stiekem toch getest, smiddags. maar die was negatief.
@Nelizz: In het begin dacht ik ook: dit kan niet anders, ik ben zwanger! Maar nee... ik snapte mijn cyclus in het begin nog niet eens. Nu wel! Dat temperaturen helpt echt. Ik herken dat ook wel van die honger en brok in je keel. Raar hè? Wanneer kan jij testen?
Ik heb geen idee, want dit is mijn eerste cyclus en ik heb niet op mijn eisprong gelet. De kansen zijn sowieso erg klein, aangezien we meestal met condoom vreeen, om de cyclus af te wachten. dus heel veel dingen wijzen er op uit dat de kans heeeeel erg miniem is. Ik heb nog een test liggen van de 2 voor 5 kruidvat test. Misschien doe ik het morgenochtend, aangezien ik toch wel heeel benieuwd ben. Is het dan negatief, dan blijf ik weer een week wachten, als er niets gebeurt.
Ik vond het wel lekker om ff af te wachten, ff weer tot rust komen na zolang aan de pil en na een paar maanden gaan we er dan nu voor. Dat voorkomt wel wat teleurstellingen.
Maandag inderdaad NOD. Ff afwachten of de uitblijven en als ze weg blijven wil ik tegen het eind van die week gaan testen. En jij wanneer wil jij gaan testen?
Ja ik heb precies hetzelfde. Maandag moet ik ongesteld worden. Heb wel last van mijn buik. Zo heel af en toe een soort steekje door mijn buik. Heel raar. En last van m'n borsten....
Gister en vandaag ook steekjes in me buik en zij, last van me (.)(.) en heb het niet warm, maar krijg echt van die rode wangen. Ze gloeien gewoon af en toe. Maar ja langzaamaan kruipen de dagen voorbij naar de maandag.
Ja inderdaad! Hard werken biedt afleiding Mijn temperatuur stijgt nog steeds, dus dat moet goed zijn. Hou jij die ook bij?
Nee dat hou ik eigelijk niet bij. Mijn cyclus is al die maanden eigelijk altijd 28 dagen geweest. Dus temperaturen en van die ovulatie testen heb ik eigelijk ook nog nooit gedaan. Moet zeggen dat ik me er eigelijk ook nog niet echt in verdiept heb. Je moet dat toch altijd rond de zelfde tijd doen? En aangezien ik nog al een onregelmatig leven lijd zal dat ook een probleem zijn. Heb jij er veel baat bij?
Ja ik ben er pas deze cyclus mee begonnen, maar begrijp t nu wel beter. Ik heb gezocht onder temperatuurmethode en dan vind je wel een link waarbij alles goed uitgelegd wordt. Ik heb een account aangemaakt op www.menstuatiekalender.net Ik dacht altijd dat mijn eisprong veel eerder was. En ik dacht ook vaak dat ik weer te vroeg ongesteld was geworden, dat sloeg dus nergens op.
Ok is wel handig ja om het zo bij te houden. Ik heb het een tijdje in een schriftje bij gehouden wanneer ik ongi werd en hoelang me cyclus elke keer duurde. Maar na een tijdje heb ik dat toch weer laten verwateren. Daarnet collega van mijn vriend op visite gehad die zwanger is. Mijn vriend vroeg hoe ze eigelijk dacht dat ze zwanger was? Ze noemde allemaal symptonen op waarvan ik dacht dat voel ik ook. Kreeg het toen best wel eventjes warm. Wist niet goed waar ik kijken moest. Wil natuurlijk helemaal niks zeggen, maar toch....
Oh dan voel je je ook wel raar, kan me voorstellen. Mijn zus vertelde laatst ook wanneer ze het in de gaten had... Dat herkende ik ook allemaal. Maar ja, ik wil ook niet té positief zijn.... Ik loop al de hele dag met een brok in m'n keel, maagpijn is weg. Heb wel in onwijze trek al de hele ochtend. Wel goed gegeten... zucht... nog maar 6 dagen. Mijn temperatuur was weer hoger trouwens...