Hopen op een normale cyclus!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lientjelove, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Jippie ik ben weer eens ongesteld geworden.. echt gek dat ik daar zo blij mee ben!! Het betekend buikpijn, moe.. en veel ellende:$ en natuurlijk ook dat ik niet zwanger ben:(, maar voorlopig ben ik toch nog elke keer blij als het dan weer komt.
    Zoals jullie kunnen zien zijn mijn cyclussen zeer onregelmatig en weet ik nooit waar ik aan toe ben, dat is wel eens erg vervelend. Van de week dacht ik nog dat ik misschien wel zwanger was en vandaag opeens toch ongesteld geworden. De laatst keer dat ik ongi was zat ik erg te twijfelen, omdat het heel weinig was maar wel bloed en bruinverlies (ik dacht eerst misschien is dit mijn eisprong), maar heb hem uiteindelijk toch wel mee gerekend!!
    Het bekend ook dat ik voor het eerst een normale cyclus heb.. niet super kort of mega lang.. maar redelijk, dus hopelijk blijft het zo.. Aangezien ik nooit weet wanneer mijn eisprong is en wij dus moeten klussen.. en daarnaast is mijn vriendje er ook vaak niet door zijn werk... is de kans op zwangerschap wel klein!!! Wie hopen er nog meer op een normale cyclus en kletsen gezellig mee??

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou fijn voor je dat je nu duidelijkheid hebt, ondanks dat je natuurlijk liever zwanger was geweest!

Ik zit zelf nu in ronde 3, eerste was 44 dagen 2de ronde was 45 dagen, dus hoop echt dat ik nu eens een wat kortere cyclus ga krijgen! Ben begonnen nu met Etos zwanger worden, en hoop dat dit een positief effect heeft op mijn cyclus!

3. Lientjelove

@truus21 Ja dat is ook erg vervelend zulke lange cyclussen, maar er zit tenminste een beetje regelmaat in... dat heb ik echt totaal niet!! Ik slikt die etos pillen ook al een poosje, ben er mee begonnen toen ik de eerste keer 65dagen moest wachten en daarna zijn mijn cyclussen dus wel korter geworden.. hopelijk werkt het voor jou ook!!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja dat is het enige voordeel idd, dat er wat regelmaat in zit. Maar voor de rest pff, echt wel frustrerend hoor dat het zo lang duurt..

Nou jou cyclussen zijn wel heel erg bagger ja, nouja hopen dat het nu dan ook wat "normaler" gaat lijken, en niet van die rare uitschieters dat je cyclus opeens heel lang is of heel kort!

Hoop ook dat die Etos zwanger worden bij mij wat gaat doen, ben er deze cyclus mee begonnen, dus ben benieuwd! Vind het wel grote kl*te dingen hoor, krijg ze bijna niet weg alleen met een grote hap vla!

5. Lientjelove

Ja.. het zijn wel grote dingen.. maar dat ben ik eigelijk wel gewend. Vroeger kreeg ik nog geen halve paracetamol in één keer weg, maar tegenwoordig slik ik alles. Mijn moeder zei dat ik als kind helemaal een drama was met pillen slikken en dat ik overal op ging kauwen (ook als dat dus niet mocht).. bang dat ik er in zou stikken.. Ik slik voor iets anders ook van dezelfde grote pillen, dus het wend echt.. hihi!!

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Oh haha, nou zou mooi zijn als dat zou gaan wennen. Een paracetamol breek ik tot nu toe nog altijd in 4en, krijg het gewoon niet weg. Maar ben blij dat ik met een hap vla die grote etos pillen wel weg krijg, want met een gewone slok drinken lukt dat echt niet!

Nou ja als ze nou ook nog gaan helpen en mijn cyclus korter word dan ben ik helemaal happy en dan slik ik die kl*te dingen wel :)

Je zei trouwens in je eerste berichtje dat je vriend niet zo vaak thuis was ivm zijn werk. Wat voor werk doet hij dan als ik vragen mag?

7. Lientjelove

Hij heeft een eigen zaak waarvoor hij vaak onderweg is....

8. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik had nooit een cyclus i.v.m. pco. Ik ben begonnen met voetreflextherapie... En 2 maanden later ZWANGER!! Heb mijn eisprong beide keren ook goed gevoeld.

9. Lientjelove

Nooit een cyclus.. werd je nooit ongesteld of had je nooit een eisprong.. of beiden??

Van harte gefeliciteerd.. :D

10. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Dankje!

Ik heb op mijn 15de 2 keer een cyclus gehad en kreeg daarna van de huisarts vanwege erge buikpijn en acne meteen de pil. Die heb ik braaf jaren geslikt maar toen ik hiermee stopte (in een periode dat ik geen relatie had) ben ik een jaar niet ongesteld geworden. Toen kreeg ik weer een relatie en ben ik maar weer met de pil begonnen. Toen mijn vriend en ik voor een kindje wilden gaan werd ik weer niet ongesteld... Naar de gynaecoloog en er werd al snel pco vastgesteld. Dit hield in dat ik geen eisprong en dus ook geen menstuatie kreeg.

Met behulp van medicijnen ben ik toen zwanger geworden van mijn eerste kindje. Mijn dochtertje is inmiddels bijna 1,5 jaar oud. Ik had eens gehoord van de voetreflextherapie en ik dacht wat heb ik te verliezen. En ja hoor na een tijdje had ik steeds buikpijn en na een ovulatietestje kwam ik erachter dat ik een eisprong had en netjes 2 weken later werd ik ongesteld, ik was zooo blij!!
    De maand erna voelde ik weer duidelijk mijn eisprong maar dit keer werd ik niet ongesteld en ja hoor zwanger van ons 2de kindje.

Sorry het is een langer verhaal geworden dan ik dacht :)

11. Lientjelove

Oh... dat geeft niet hoor, leuk om te lezen!! Tips zijn altijd welkom en ik heb inmiddels ook 1x de eisprong gemerkt, maar afgelopen maand weer bijv. niet.. maar al lang blij dat ik nu voor de 3de keer spontaan ongesteld ben geworden, nu nog hopen op een beetje regelmaat en dan snel zwanger worden.. hihi!! Ik ben al lang blij dat de boel een beetje opgang begint te komen...
    En geniet lekker van je zwangerschap.. een goed einde van het jaar en een fijne start voor het nieuwjaar...

12. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Het is zeker een mooie verrassing zo voor de feestdagen.

Is er ook een reden dat je onregelmatig bent? Of weet je dat niet?
    Gaan jullie voor jullie eerste kindje?

13. Lientjelove

Ik heb de pil 14jaar geslikt!! En nu lees ik wel overal dat dat blijkbaar niet zo goed is.. je lijf is dan totaal niet gewend om de boel zelf te moeten regelen. Ik heb gewoon zoiets van ik ga het een jaartje aankijken.. omdat ik niet onnodig conclusies wil trekken!! Ik was toevallig een keertje bij de huisarts en die zei ook: geef het de tijd en het is wel normaal als je zo lang de pil slikt.. voor mij dus geen pil meer!! Ik voel me ook echt 10x beter sinds ik dat ding niet meer slik...
    En ja we gaan voor de eerste, dus spannend allemaal..

14. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Erg spannend inderdaad! maar wel heel leuk!

Je kunt inderdaad maar het beste je lichaam even de tijd geven. Mijn huisarts stuurde me wat sneller door omdat ik eerder ook al een jaar niet ongesteld was geweest. Mijn beide zussen hebben ook pco maar hun worden wel af en toe ongesteld.

Ik hoop voor je dat het snel raak is! Of dat je lichaam in ieder geval snel de draad weer oppakt.

15. Lientjelove

Mijn moeder was ook wel onregelmatig ongesteld en is ook gewoon zonder problemen zwanger raakt.. dus ga er vanuit dat het allemaal wel goed zal komen.. En aangezien wij niet altijd kunnen klussen.. omdat mijn vriendje wel eens weg is.. zal het inderdaad wel eens wat langer kunnen duren. Zou dus wel fijn zijn als ik in ieder geval een beetje kom te weten wanneer de eisprong is.. maar we blijven positief denken:D

16. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ja die onzekerheid is moeilijk he... Je kunt gewoon niet precies weten wanneer je een eisprong hebt, tenzij je hem goed voelt natuurlijk. Maar ja dit forum bied wel weer uitkomst, kun je lekker van je afpraten :) En je leert er ook nog een heleboel van hihi

Ik zal zo mijn bedje maar even opzoeken, misschien een beetje vroeg maar heb nu al last van moeheid pfff...

17. Lientjelove

Nou geniet lekker van je zwangerschap en is zeker fijn dit forum en heb er inderdaad ook al veel van geleerd... En ik ga mijn bedje ook zo opzoeken.. want ik moet morgen om 7uur op het werk zijn.. pfff!!!

18. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Werkse morgen! En lekker slapen

19. Lientjelove

Jij ook weltrusten...:D

20. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ja das begrijpelijk dat hij dan regelmatig weg of laat thuis is, neemt natuurlijk de nodige tijd in beslag.

@demi123, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Deel Deze Pagina