menstruatie of miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniempje27, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje27

10 feb 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames, ik zit een beetje met een ongemakkelijk probleem.

2 maanden geleden heb ik voor het eerst & laatst seks gehad. dat was een aantal dagen na mijn menstruatie. Ik gebruik verder de pil, en mijn menstruaties waren normaal altijd erg hevig, veel bloed verlies en erg veel pijn.
    Vorige maand dacht ik dat ik een innestelings bloeding had, ik was 1 dag te laat met mijn menstruatie, en het bloed verlies was erg weinig & verschillend van kleur. De ene keer was het bruin, de andere keer licht rood of donker rood.
    Er zat dan erg weinig tot niets in mijn inlegkruisje, maar wel erg veel bloed aan het wc papier! ik had wel erge buikkrampen, zoals mijn normale menstruatie, maar ik had amper bloed verlies. Nu deze week moest ik weer ongesteld worden, ik werd precies op tijd ongesteld, het begon met een heel klein beetje bloed verlies gemixt met doorzichtige afscheiding.
    Daarna voor de rest van de avond niets meer, alleen heel erge buikkrampen.
    Vanochtend werd ik wakker met niets, toen later op de dag kreeg ik weer last van een zeurende pijn in mijn onderbuik, maar er zat vrij weinig bruin bloed(?) in mijn inlegkruisje, toen ik mezelf afveegde, zat er juist heel veel donkerrood bloed aan het toilet papier, maar niets in mijn inlegkruisje, zo verder op de dag precies hetzelfde verhaal. Nu voor de rest heel af en toe maar last van buikkrampen, maar niet constant.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het vreemd want als ik echt zwanger zou zijn zou ik toch geen bloed moeten verliezen? En ben ik nu ongesteld of is er iets anders aan de hand?
    Ik weet dat ik ermee naar de dokter moet gaan, maar ik dacht eerst even hier kijken of iemand er ervaring mee had.

Vind het wel heel erg toevallig dat het precies op mijn verwachte menstruatie data's valt, dat bloed verlies.

:)

2. Miepsje

Miepsje Lid

3 mrt 2015
    36
    0
    0
    Administratiefmedewerkster
    Gelderland
    Wat jij beschrijft had ik vorige maand precies zo rond mijn eisprong. Las dat dat wel vaker voorkomt, ovulatiebloeding. Mss was je wat lichter ongesteld dan normaal?

3. anoniempje27

10 feb 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben ik dan niet zwanger?
    vind het erg vreemd dat het precies rond mijn menstruatie periode gebeurd. Ik heb het al 2 keer gehad nu dat ik erg licht ongesteld ben :( maar het is wel erg pijnlijk

4. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Wat ik niet helemaal uit jouw berichtje begreep is of je nou met de pil bent gestopt? Zo ja dan kan dit een reactie zijn op het ontpillen. Als je wel nog aan de pil zit kan het geen ovulatie bloeding zijn omdat je dan geen eisprong hebt, de menstruatie tijdens de stopweek van je pil is alleen baarmoeder slijmvlies wat afbreekt, of je pil moet niet goed meer werken! Heel licht ongesteld kan en is niet erg! Het betekend simpel gezegd dat je niet zo veel slijmvlies heb opgebouwd en er dus weinig is om los te laten.

5. anoniempje27

10 feb 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee, ik ben niet met de pil gestopt, ik ben nog steeds bezig met de pil :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heb je een zwangerschapstest gedaan? Waarom ga je van een zwangerschap uit terwijl je aan de pil zit?

Als ik het zo lees, dan klinkt het meer als hormonale klachten en niet als een zwangerschap. Zou je zwanger zijn, dan had je nu wel positief moeten testen.

7. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je denkt dat je misschien zwanger kan zijn, is het wel handig om gewoon even een testje te doen toch?

8. anoniempje27

10 feb 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb nog geen test gedaan omdat ik echt te bang ben, ik ben pas 20, en dus nog erg jong om moeder te worden. alhoewel als ik zwanger zou zijn zou ik het kindje zeker houden

9. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als je zwanger zou zijn, verandert het niet doen van een test daar niets aan he. Gewoon even doen, dan weet je het!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Doe dan eerst eens een test. Want ik zie eigenlijk geen reden in je verhaal om van een zwangerschap uit te gaan. Zonder te testen kun je ook niet van een miskraam spreken. Tevens gaat een miskraam niet gepaard met alleen bruin-en heel licht bloedverlies.

11. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit, als ik je verhaal zo lees dan zijn het menstruaties. Heb je netjes een stopweek met de pil?

Mocht je toch twijfelen over een zwangerschap dan zul je toch echt een test moeten doen hoe eng je dat ook vindt.

Succes!

12. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Klinkt idd als gewoon een menstruatie! Zeker als je aan de pil zit!
    En nogmaals, het is niet raar als je een keer wat minder bloedverlies hebt! Betekend gewoon niet veel baarmoeder slijmvlies om af te breken.
    maar idd, als je toch twijfelt gewoon even een testje doen, als je toch zwanger bent veranderd zo'n test daar niets aan! Ik denk geen zorgen!

13. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het klinkt mij ook niet in de oren als een zwangerschap, maar wat Butterfly ook zegt; wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
    Als het echt een miskraam is zou dit heel anders moeten verlopen. Ook staat dit niet in verband met elke maand rond je 'menstruatie' vloeien / gekleurde afscheiding hebben. Ik denk dus dat het echt met je hormonen en de pil te maken heeft.

Maar zoals al eerder gezegd: doe een test, dan kun je uitsluiten dat je zwanger bent. En als je dan nog in zit over je klachten, zou ik gewoon de huisarts even opbellen ;)

Deel Deze Pagina