Medicijnen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by smarlicia, Aug 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Hallo,
    Er is een meningsverschil tussen mijn arts en psychiater over 2 soorten medicijnen die ik gebruik.
    Daarom wou ik graag jullie mening/ ervaring weten.

Ik gebruik 10 mg propranolol
    en ik ben al een half jaar gestopt met 10 mg fluoxetine maar dit gaat niet zo lekker want mijn angsten komen terug.
    Daarom wil ik heel graag weer dit medicijn gebruiken.

Mijn vragen zijn:
    Kan ik deze medicijnen gebruiken tijdens een zwangerschap?
    Wat is de ervaring met deze medicijnen?
    En moet ik eventueel met deze medicijnen in het ziekenhuis bevallen

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Smarlicia,

ik gebruik voor medicijnen altijd deze site en daar heb ik over fluoxetine deze iinfo gevonden voor je:
    fluoxetine | Farmacotherapeutisch Kompas
    Een kindje zal ter observatie wel in het ziekenhuis geboren moeten worden. Meer dan wat hier staat kan ik je ook niet zeggen.
    Propranolol mag je geloof ik wel gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Ik ben geen expert op het gebied van deze medicijnen en kan je dus niet meer vertellen dan dit. Ik weet dat de twee medicijnen die jij beschrijft wel eens door zwangere vrouwen worden geslikt, maar je moet het per geval bekijken. Ik kan je hier helaas ook niet in adviseren. Lastig voor je hoor. Je wilt zelf gewoon zo goed mogelijk de zwangerschap doorkomen met de beste uitkomst voor je kindje.
    Ik denk dat je zelf moet bedenken in hoeverre je het red zonder m.n. de fluoxetine zo te lezen, want de gyn zal wel zeggen dat je dit niet moet gebruiken?
    Sorry, maar ik kan je hier niet bij helpen. Heel veel succes.

Groetjes Brigitte

3. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Nu heb ik nog 1 vraag.
    Mag je echinaforce druppels gebruiken als je zwanger bent en wilt worden?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi,

ja hoor, dat mag.

Groetjes Brigitte

Share This Page