Hallo allemaal, Ik Januari besloten om te stoppen met de pil ivm kinderwens. In het begin veel last gehad van het ontpillen. Na 50 dagen kreeg ik mijn eerste menstruatie. Gewoon helder rood en 7 dagen lang. Sindsdien helemaal geen klachten meer gehad en voel ik mij goed. Nu heb ik al 3 tot 4 weken last van bruin bloedverlies / Afscheiding. Heel af en toe vleugje rood bij afvegen. Per dag is het echt weinig wat er afvloeide. Mijn laatste ongesteldheid was in maart. Is dit nu een menstruatie geweest of hoort het erbij als je gestopt bent met de pil. Zwangerschapstest en blijven negatief. Weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Hebben jullie ervaring hiermee? Groetjes Janneke
Ik heb bijna de zelfde vraag als jij maar had jou stukje nog niet gezien. We hebben de zelfde titel haha...
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.. I k ben net ook gestopt met de pil en merkte de eerste cyclus (26 dagen) inderdaad ook meer afscheiding. Maar geen bloedverlies. Wel weet ik dat je lichaam erg lang nodig kan hebben om te ontpillen. Ik denk dat je lichaam gewoon even wat tijd nodig heeft om zijn balans weer te vinden en dat dit geen menstruatie was (3 weken is ook wel erg lang dan) maar gewoon een poging om het evenwicht weer te herstellen. Maar als je het niet vertrouwd zou ik je huisarts even bellen voor een consult.